Värmematta med inbyggd termostat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Adie98:
Hellu, så detta började med att jag tittar en hel del på snake Discovery på tuben och där såg jag att dem hade köpt en värmematta med inbyggd termostat (från wish). Dock så fungerade den inte riktigt för dem vilket dem senare kom fram till var pga Usa har mycket lägre volt i sina uttag än vad Europa och Asien har. Till min fråga, någon som prövat en sådan värme matta här i Sverige och fått gott resultat? Låter ju som en sjukt bra idé med redan inbyggd termostat men pallar inte beställa och vänta 3 månader för att sedan få skräp om de inte funkar.

5058
3824
Tropfrog:
Vad gör man om mattan slutar funka? Om man har matta och termostat som separat enheter så är det ju bara att byta mattan. Detsamma gäller om man skaffar större burk och behöver större matta.

Jag tycker inte att det låter som en bra idé. 

Mvh
Magnus 

101
91
Trypto:
Nu vet jag inte exakt vilken modell det är som säljs på Wish, men som jag har förstått det är det vanligtvis en inbyggd reostat till den typen av värmemattor, inte termostat.

Med risk för att vara otydlig, men det innebär ju i sådana fall att det enda som hålls konstant är mängden elektrisk kraft som skickas via reostaten till mattan, utan att ta hänsyn till varken mattans eller rummets övriga temperatur. En termostat däremot brukar ju ha en "probe" som samtidigt mäter mattans temperatur och håller den faktiska temperaturen på mattan konstant, även om temperaturen i rummet förändras.

Som sagt, vet inte om det gäller just den modellen du kollar på men kan ju vara värt att tänka på i alla fall.

85
55
lepida:
Jag har provat värmematter ifrån wish, de jag har är en dimmer funktion. Jag har tre små mattor till 3 olika Terrarium och det har funkat bra gör sin funktion.

Richard 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild