Grottsyrsor??? Växthussyrsor???

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
241
Greven78:
Hej.
Vill bara visa lite bilder på lite syrsor jag odlat på.
De dyker upp på jobb ibland (typ växthus). Jag tycker de är coola så när jag lyckades hitta en hane och två honor så tog jag hem dem. 

Och fler blev det. Och hoppar som attan gör de. Tur att de hålls i ett exoterra som man kan komma in i uppifrån, om man lättar på locket. Öppnar man luckorna framtill så lär en del smita.

Jag har läst om dem i en dansk insektsterrariebok en gång men hittar inte denna bok. Kan någon komma på vad detta är för krabater? Latinskt namn alltså.
Är det något som är värt att sälja?
Mvh Greven.

352
269
Animallover_1984:
Greven78 skrev:
Hej.
Vill bara visa lite bilder på lite syrsor jag odlat på.
De dyker upp på jobb ibland (typ växthus). Jag tycker de är coola så när jag lyckades hitta en hane och två honor så tog jag hem dem. 

Och fler blev det. Och hoppar som attan gör de. Tur att de hålls i ett exoterra som man kan komma in i uppifrån, om man lättar på locket. Öppnar man luckorna framtill så lär en del smita.

Jag har läst om dem i en dansk insektsterrariebok en gång men hittar inte denna bok. Kan någon komma på vad detta är för krabater? Latinskt namn alltså.
Är det något som är värt att sälja?
Mvh Greven.


Ingen aning men blev intresserad av att veta mer, så googlade runt lite för att se om jag kunde hitta något. Kan det röra sig om dessa www.youtube.com/watch?v=KjdBmr9AOzk   Diestrammena asynamora eller kanske någon släkting i alla fall?

118
50
Berd:
Gud vad fräcka! Menar du att dessa finns vilt i Sverige??

97
93
knotan:
Min gissning är också Diestrammena asynamora. De kallas för växthusgräshoppa men är egenteligen ingen gräshoppa utan en typ av grottvårtbitare.

Jag köper gärna ett litet gäng :)

142
241
Greven78:
Vilt och vilt. Inomhus i växthus är de vilda. För tjugo år sedan var de vanliga här. Men jag tror att vårt gäng med grönfläckiga paddor desarmerat antalet, för nu är det sällan de dyker upp.

Många bra förslag på namn. Hittade även Phaeophilacris bredoides. Men kanske är det Diestrammena sp. som gäller.

Får se om de blir försäljningsdugliga.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild