Calumma Parsonii

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
5
chippen:

Hej

Har en fundering kring C. Parsonii, hur det kommer sig att alla vill ha yellow lip o inte orange eyes?

Är det en ny upptäckt?

 

Med vänlig hälsning,/Bosse

 


11
8
durango95:

Det er som med de fleste reptiler som er vanskeligere å få tak på, jo vanskeligere de er å få tak på jo mer ekslusive er de.

Det fleste Calumma parsonii som selges er stort sett WC, Yellow lip, Yellow giant og Green giant er alltid WC mens det er mulig å få tak på Orange eyes CB.

Den mest trolige grunnen til at Orange eyes er den mest vanlige arten i fangenskap er at den brer seg over et større område på Madagascar og i nærheten av hovedstaden mens de andre lokalitetene er vanskelige å finne og veldig truet.

Det er totalforbud mot export fra Madagascar og import av dem inn i EU.

 


28
5
chippen:

Ok, tack

Är det någon annan specifik skillnad ex. storlek, habitat etc...

/Bosse


11
8
durango95:

Det er lite dokumentert, men de fleste vil være enig i at Yellow lip og Yellow giant er større enn Orange eyes.

Jeg har ikke vært i området hvor Yellow giant lever, men jeg har funnet Yellow lip i naturen og det er mye varmere enn der orange eyes bor og de lever ikke i tett regnskog, men langs elver i kaffe og bananplantasjer så det oppholder seg mange store og næringsrike byttedyr/innsekter.

Jeg er ikke en god filmer, men her har du en liten film jeg har laget av noen av parsoniiene jeg fant. Det er en Yellow lip og en Yellow giant jeg mater som er på en farm, de andre er i naturen og du kan se stor forskjell på der jeg finner Yellow lip ved elven i forhold til den tette regnskogen jeg finner orange eyes og Cristifer.

www.youtube.com/watch?v=MsyqC9HMoWk

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild