Min första bakgrund. 60x45x60 (lxbxh)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

2966
1645
Hoggaforfan:
C_corpse skrev:


Hur svag då? Ikea har led-lister i olika färger, bland annat blå. Står dock inget om styrkan. 

Kan tyvärr inte säga något om lumen etc utan gäller att gå efter känsla, lyser det för mycket kan du måla lite tunn färg på diodrarna. Så mycket ljus som när det är fullmåne ^^

184
132
C_corpse:
Nattbelysning. Ser väldigt skarpt och lila ut på bilden men i verkligheten är det rätt så mörkt blått. Ska dock måla med något på led-listen ändå så det blir mörkare. 

I paketet från Ikea var där fyra lister men har bara satt in en. Så kommer dra dom andra listerna till andra burkar som kommer stå bredvid sen :) 

2966
1645
Hoggaforfan:
C_corpse skrev:
Nattbelysning. Ser väldigt skarpt och lila ut på bilden men i verkligheten är det rätt så mörkt blått. Ska dock måla med något på led-listen ändå så det blir mörkare. 

I paketet från Ikea var där fyra lister men har bara satt in en. Så kommer dra dom andra listerna till andra burkar som kommer stå bredvid sen :) 

Ser ganska lagom ut, blir nog bra när du målat. Använd smuts eller färg du kan få bort om det blir för mycket.

334
289
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Ser ganska lagom ut, blir nog bra när du målat. Använd smuts eller färg du kan få bort om det blir för mycket.


Hoggaforfan, funkar blått ljus till typ alla djur? Skulle vara coolt att sätta in det i de flesta av mina burkar och ha på typ en timme efter släckning

2966
1645
Hoggaforfan:
LobsterPie skrev:


Hoggaforfan, funkar blått ljus till typ alla djur? Skulle vara coolt att sätta in det i de flesta av mina burkar och ha på typ en timme efter släckning

Ja vad jag vet. Fanns en teori om att ormar inte såg rött så därför finns det nattljus i den färgen med men vad jag har hört på senare tid så är det fel.
Egentligen fungerar nog vilken färg som helst bara den är tillräckligt svag men blått är snyggast tycker jag ;-)

334
289
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:

Ja vad jag vet. Fanns en teori om att ormar inte såg rött så därför finns det nattljus i den färgen med men vad jag har hört på senare tid så är det fel.
Egentligen fungerar nog vilken färg som helst bara den är tillräckligt svag men blått är snyggast tycker jag ;-)



Ja okej, har också hört det om att en del djur inte ska kunna se rött ljus (även hört om blått) men då kanske jag kör på något sånt framöver .)

184
132
C_corpse:
Hoggaforfan skrev:

Ser ganska lagom ut, blir nog bra när du målat. Använd smuts eller färg du kan få bort om det blir för mycket.


Okej. Har satt tejp på listen som jag målar. Men får se ikväll när det är mörkt hur det blir :p 

184
132
C_corpse:
Målade precis sidorna så man inte ser bakgrunden från sidan sen :)


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
LobsterPie skrev:



Ja okej, har också hört det om att en del djur inte ska kunna se rött ljus (även hört om blått) men då kanske jag kör på något sånt framöver .)

Hoggaforfan skrev:

Ja vad jag vet. Fanns en teori om att ormar inte såg rött så därför finns det nattljus i den färgen med men vad jag har hört på senare tid så är det fel.
Egentligen fungerar nog vilken färg som helst bara den är tillräckligt svag men blått är snyggast tycker jag ;-)

Det råder delad mening om rött ljus på reptiler...
Blått ljus är så vitt jag vet helt osynligt men tror det finns några enstaka undantag då vissa arter har VÄLDIGT välutvecklad syn

184
132
C_corpse:
Såg riktigt fult ut när jag målat kanten så att fogskummet inte syntes så nu blir det hela sidorna målade!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild