Regnsystem!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

85
55
lepida:
Någon som provat Repti Rain PRO?

www.krybdyrsiden.dk/taagesystemer-og-regnsystemer/531-reptiles-planet-repti-rainforest-pro.html

173
261
ricard:

Hej Lepida! :)

 

Alla system som bygger på en diafragmapump (som detta gör) är "bra skit". Du får en så tyst pump som man kan få. Många system som säljs har pumpar som låter som en espressomaskin. Det gör INTE dessa.

Lycka till!


125
182
Redfoottortoise:
Redfoot skrev:
Någon som har en bild på sitt regnsystem, har i dag ett par HC men tänkte köpa en diafragmapump. Hur ser det lämpligast ut vid tanken, och vad använder ni till tank?
/R


Jag kör med två Jewelspray, 20-liters, Ronnie ! Du har själv sett dom ;-)

allinone-ict.mooo.com/jewelsprayv3/pages/bakery/basic-system-20-liters-102.php

Stabila, driftsäkra men håller ett jävla oväsen ! Som tur är så ligger terrarierummet avskilt från resten av huset...

Jag har kompletterat dom med nivå-vakter, eftersom jag brände en pump när jag missade att fylla på vatten för några år sedan.





417
249
KANDARBA:

Redfoottortoise skrev:


Jag kör med två Jewelspray, 20-liters, Ronnie ! Du har själv sett dom ;-)

allinone-ict.mooo.com/jewelsprayv3/pages/bakery/basic-system-20-liters-102.php

Stabila, driftsäkra men håller ett jävla oväsen ! Som tur är så ligger terrarierummet avskilt från resten av huset...

Jag har kompletterat dom med nivå-vakter, eftersom jag brände en pump när jag missade att fylla på vatten för några år sedan.






hur ser nivå vakterna ut ? 

 


125
182
Redfoottortoise:
KANDARBA skrev:


hur ser nivå vakterna ut ? 

Så här, minns inte var jag köpte dom, men det är bara att söka...

Finns på ELFA !!! www.elfa.se/sv/nivagivare-gems-164520/p/13588872

Jag borrade hål i tanken ett par cm ovanför botten och vakten tätar utan problem mha medföljande gummipackningar


417
249
KANDARBA:
Redfoottortoise skrev:
Så här, minns inte var jag köpte dom, men det är bara att söka...

Finns på ELFA !!! www.elfa.se/sv/nivagivare-gems-164520/p/13588872

Jag borrade hål i tanken ett par cm ovanför botten och vakten tätar utan problem mha medföljande gummipackningar



okej tackar. detta ska jag själv införskaffa. 
tusen tack för tipset


120
62
neon:

jag har använt mig av en 25 liters dunk som jag målat svart för minska alg bildning!

www.facebook.com/photo.php?fbid=10153230561004786&set=a.10153230446194786.1073741840.599704785&type=3&theater

 

 

www.facebook.com/jonas.johansson.56614/media_set?set=a.10153230446194786.1073741840.599704785&type=3


2966
1645
Hoggaforfan:
Redfoottortoise skrev:
Så här, minns inte var jag köpte dom, men det är bara att söka...

Finns på ELFA !!! www.elfa.se/sv/nivagivare-gems-164520/p/13588872

Jag borrade hål i tanken ett par cm ovanför botten och vakten tätar utan problem mha medföljande gummipackningar


Ooo hur kopplar du in dem?

593
551
Redfoot:
Redfoottortoise skrev:


Jag kör med två Jewelspray, 20-liters, Ronnie ! Du har själv sett dom ;-)

allinone-ict.mooo.com/jewelsprayv3/pages/bakery/basic-system-20-liters-102.php

Stabila, driftsäkra men håller ett jävla oväsen ! Som tur är så ligger terrarierummet avskilt från resten av huset...

Jag har kompletterat dom med nivå-vakter, eftersom jag brände en pump när jag missade att fylla på vatten för några år sedan.





Jo men precis Micke.
Jag har också två sådana oväsen här hemma men jag tänkte byta pump på fanskapen och då ville jag se hur andra har kopplat in den nya pumpen. Alltså monteringen på locket eller?
/R

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
Själv kör jag med Namiba terras
ljudnivå 3/5
(medel)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild