Pris på 4 tums glas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
18
Davgust:
Tänkte se vad folk får ge för glas till terrariebygge, var nämligen inne på den lokala glasmästaren idag och de ville ha 1250kr/cm2 + E-list. Är detta rimligt pris eller vad säger ni?

Mvh
ddr:

1250 spänn per kvadratcentimeter är i överkant!

 


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Davgust skrev:
Tänkte se vad folk får ge för glas till terrariebygge, var nämligen inne på den lokala glasmästaren idag och de ville ha 1250kr/cm2 + E-list. Är detta rimligt pris eller vad säger ni?

Mvh


1250kr/cm2 ?   Det lät jäkligt dyrt


953
1840
peter54:
Vad menas med 4 tums glas? Är det tjockleken eller vidden? Båda låter märkligt, 4 tum är 10,14 cm, något måste vara fel här.

54
18
Davgust:
Kände ochså att det var grymt dyrt haha, får åka till byn brevid och kolla priserna där istället :)

54
18
Davgust:
peter54 skrev:
Vad menas med 4 tums glas? Är det tjockleken eller vidden? Båda låter märkligt, 4 tum är 10,14 cm, något måste vara fel här.

Tror det var tjockleken han menade, han kan ha sagt fel ochså men det var sånt skjutglas iallafall :)

953
1840
peter54:
Davgust
Men 4 tum (drygt tio centimeter) tjockt glas är ju sådant som används i exempelvis delfinarier, du måste väl ändå mena millimeter?

544
424
Gibblo:
peter54 skrev:
Davgust
Men 4 tum (drygt tio centimeter) tjockt glas är ju sådant som används i exempelvis delfinarier, du måste väl ändå mena millimeter?



Han kanske ska husera noshörningar? :)

54
18
Davgust:
peter54 skrev:
Davgust
Men 4 tum (drygt tio centimeter) tjockt glas är ju sådant som används i exempelvis delfinarier, du måste väl ändå mena millimeter?

Självklart menar jag millimeter, vet inte vad jag tänkte med riktigt när jag skrev detta, helt vaken kan jag inte varit iallafall. Ber om ursäkt för detta!

2048
773
psyjoh:
Du kanske även menar priset per m2 och inte cm2?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild