Formplywood

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

160
91
turboadde:
Var runt igår och skulle köpa formplyfa för att bygga terrarium, men överallt jag var så var dom så fruktansvärt svängiga och krokiga.
Så nu måste jag fråga er som byggt av det. Går det att få tag på raka skivor av det eller är det så där krokigt och skeva jämt? Är ju risk att hela terrariet kroknar om man man inte bygger en stark stomme i det.

/Andreas

Medlem i DHF
1082
772
Westman:

När du sågat till och skruvat ihop så funkar det iaf.


97
73
Nattkryp:
Jag bygger mitt i 15mm då 12mm var slut när jag skulle handla.  Men väl ihopskruvat så blev det väldigt stabilt tycker jag.  Skruvade kanske med 20cm mellanrum. 

741
681
Binks:
Man får trycka lite när man skruvar ihop de så blir de bra i slutändan.

160
91
turboadde:
Ajfan Jag som inte hade tänkt skruva ihop dom. Får ta något annat material istället. Lutar åt hyllplan och OSB istället med fuktspärr i.

Medlem i DHF
1082
772
Westman:
Hur hade du tänkt att få ihop det då?

160
91
turboadde:
Hade tänkt köra förbindningsfräs. Behöver öva lite på den hehe

205
203
Micke_E:
Jag hittade raka och fina,  någon skiva i högen var skev men den fick handlaren behålla 

160
91
turboadde:
Om jag säger så här. Den på bilden här var nog den rakaste jag hittade hehe. (Inte min bild) vasadunuda.blogspot.se/2014/07/formplywood-varfor-ser-den-ut-sa-har.html

165
186
denka:
turboadde skrev:
Var runt igår och skulle köpa formplyfa för att bygga terrarium men överallt jag var så var dom så fruktansvärt svängiga och krokiga.
Så nu måste jag fråga er som byggt av det. Går det att få tag på raka skivor av det eller är det så där krokigt och skeva jämt? Är ju risk att hela terrariet kroknar om man man inte bygger en stark stomme i det.

/Andreas


om du använder reglar oasv som du antagligen ska oxå så är det ingen fara det drar rätt sig.. tänk själv alla som formbyggare å till gjutningar för i stora hela är dom lite skeva överallt.. men ändå så gjuter vi mä det blir ju rakt om du kollar på olika gjutningar runt om i din stad =) så är dom unte som bokstaven s lr c så är det bara å kicka
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild