Skäggagam som pratar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

83
44
Michael_B:
Jag har skaffat mig en skäggagam som låter väldigt mycket. Har sökt på forumet och andra sidor men hittar inget om att dom låter. Är det någon annan som har skäggagam som pratar?

347
220
Newton:
Hur låter den?


83
44
Michael_B:
Den kväcker nästan :)


347
220
Newton:

Kan det vara luftvägarna?

Beroende på ljud kan de låta vid luftvägsproblem.. De kan få det p.g.a dålig ventilation, för hög luftfuktighet m.m.

Han har inte satt någon mat i halsen som han försöker hosta upp typ då?


83
44
Michael_B:
Det verkar inte så. Det kan komma när som helst och mest när han ser hundarna. Dom ska inte låta någonting då?

347
220
Newton:

Det vet jag faktiskt inte.. Min ser katter och hundar varje dag på hans nivå - Han har burken på golvet - och min har aldrig låtit..

 

Kan kanske vara något som en morrning för skäggisar?

Att han är arg eller rädd?

Hoppas någon kan svara på det.


83
44
Michael_B:
Absolut inte arg eller rädd. Han klättrar självmant upp på handen min.

2048
773
psyjoh:
Har hört nåt liknande en ända gång från min hona men tror mer att det var en början till en väsning när hon blev skrämd av nåt. Förutom det har jag aldrig hört ngt från mina. 
Kommer det ofta så bör du kolla upp så det inte är lunginflammation eller nåt som föregående skrev. ..

Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:
Lägg upp en filmsnutt så borde det gå att lösa relativt enkelt :) Svårare när vi inte hört ljudet..

444
153
jpson67:
Jag har hört från vårat terrarie att antingen är det hanen men troligast honan som piper eller gnyr, funderar om det har med att hanen uppvaktar henna in i mellan åt :) har dock bara hört det en gång, och hanen är inte på nått vis aggresiv mot honan, dock blir skägget svart på bägge
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild