ExoTerra belysning, lampor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

60
31
Airbrush73:
Undrar lite ang glödlampor till Exoterra. Jag har märkt att Exo terras lampor inte har nån vidare lång livslängd.
2 veckor precis höll en 15w sun glo lampa, och det är riktigt dåligt, så nu börjar jag vara lite lätt less på en del produkter från Exo terra.
Så nu söker jag tips på andra märken inom lampor, som håller bättre =)
Göra en lamplista så att säga.

Exo Terra Sun Glo 15w = (vilken annan lampa funkar ?)

Exo Terra Sun Glo 50w = ?

Exo Terra Daylight 50w = ?

Exo Terra Night Glo 15w = ?

Exo Terra Natural Light 25w = ?

456
200
isdrake:

Vanliga T5 daglysrör är nog svåra att slå vad gäller ljus. Vad gäller värme så fungerar vilken vanlig lampa som helst som avger just värme.


2966
1645
Hoggaforfan:
Rapot Sun HID-lampor verkar vara favoriter för värme och UV. Själv kör jag LED-lister från Terrajova.eu, blir ändå lite värme och bra ljus :-)

2048
773
psyjoh:
Rapot Sun har jag inte hört nåt om men däremot solarraptor ;)

Finns zoomed och arcadia tex. om du bara ska ha vanlig värmelampa. De gör även nattlampor. 

2966
1645
Hoggaforfan:
My bad ^^

2048
773
psyjoh:
Även solarraptor gör vanliga värmelampor. Finns hur mkt som helst att välja på..

903
509
Evanjeline:
Solar raptor hid eller ljusrör. Det enda jag använder från exo terra när det gäller lampor är natrual light. Dels har de uva, sen avger de en del värme som jag har behövt till mina djur. Night glo är den enda jag inte har någon erfarenhet av substitut för.

60
31
Airbrush73:
Tusen tack för tipsen. Nu har man lite att gå vidare på i sitt sökande =)

1275
1724
Falk:

Jag är nyfiken på vilka lampor som finns i den vanliga handeln som motsvarar tex märken som exoterra, zoomed osv.

Så fort det är ett "tillbehör" så blir det ju oftast väldigt dyrt jämfört med andra lampor.

Nu tänker jag inte på uvb utan mest daglampor alt värme


444
153
jpson67:
Airbrush73 skrev:
Undrar lite ang glödlampor till Exoterra. Jag har märkt att Exo terras lampor inte har nån vidare lång livslängd.
2 veckor precis höll en 15w sun glo lampa, och det är riktigt dåligt, så nu börjar jag vara lite lätt less på en del produkter från Exo terra.
Så nu söker jag tips på andra märken inom lampor, som håller bättre =)
Göra en lamplista så att säga.

Exo Terra Sun Glo 15w = (vilken annan lampa funkar ?)

Exo Terra Sun Glo 50w = ?

Exo Terra Daylight 50w = ?

Exo Terra Night Glo 15w = ?

Exo Terra Natural Light 25w = ?


Har precis samma upplevelser av Exo Terras lampor tycker dom suger.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild