Terrarium till Kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
AzulAshengr0tt0:
Hej! Jag tänkte kanske skaffa troligen en kungspyton och ville kolla om mitt terrarium som min Trans peco Råt snok fanns i passar till En full vuxen kungspyton (kille).
Det är mellan 90 till 110 cm långt och ville bara veta om det är nåt jag måste uppgradera senare i livet eller om det passar för en kungspyton till den är full växt. 
Annars så uppgradera jag den så fort jag har skaffa kör kort och jobb. 

316
283
panterophis:

Medlem i SHF
4002
5025
Jonas_:
Det viktiga är bottenytan skulle jag säga. Endast längden 90-110cm säger inte så mycket egentligen. Djupet är minst lika viktigt som längden på terrariet.

Jag personligen skulle inte hålla en kungspyton i mindre än exempelvis 120×60cm med en minimihöjd på 50-60cm. Men såklart är ännu större att föredra, alltid. Det är verkligen minsta möjliga utrymme ska tilläggas. 

Ett realistiskt välmenande råd också.. "uppgraderar när jag skaffat körkort och jobb".. tänk om du inte hittar ett jobb? Eller om körkortet fördröjs? 
Mitt råd är uppgradera först, sen köp djuret : ) 
Det händer alltid saker i människors liv som gör att dom inte uppgraderar sitt husdjurs boende, det är alltför vanligt tyvärr. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild