Spindel sökes till tv-inspelning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
JoWa:
Hej!

Jonas heter jag och jobbar på svt barn och ung. Vi har utvecklat en skräckserie för barn som ska dramatiseras och i ett utav avsnitten handlar det om en spindel som släppts lös i ett hyreshus. Vi söker nu en spindel modell större (gärna en goliathspindel men vi är öppna för förslag) för en dags inspelning i stockholm i juni månad.

Spindeln kommer befinna sig i en lugn miljö i ett sovrum där vi endast behöver den för ett par närbilder. Inga skådespelare kommer befinna sig i rummet utan endast spindeln, du som hanterar den och en fotograf. Vi uppskatttar att detta kommer ta max 30 min.

Om du är intresserad, hör gärna av dig direkt till mig på: jonas.wagberg@svt.se.

Ersättning utgår.

Vänligen
Jonas

663
345
Johnexotics:
Hej Jonas vill bara informera dig att ingen seriöst djurägare kommer gå med på det här.  För räcker med minsta lilla retning så är den spindeln borta. 

214
333
MartinJ:
Jag vill bara informera OP om att väldigt långt ifrån alla delar föregående talares otroliga motstånd till all form av exponering av terrariedjur i TV. Nu har jag tyvärr bara pyttespindlar att erbjuda, och bor en bit från Stockholm, men jag tycker det är helt rätt ställe att fråga på. Lycka till!

316
283
panterophis:
Hade det varit i undervisningssyfte så hade det varit en annan sak men jag tror att du får svårt att hitta någon som ställer upp på att använda deras fina husdjur till att spä på arachnofobin som många lider av. Tänk om och gör något bra för våran hobby istället!

5099
3875
Tropfrog:
Precis vad jag tänkte. Inte ens den tv produktionen som ville filma en serie om en flicka vars bästa vän skulle vara en sköldpadda fick någon hjälp här. Då är nog utsikterna för att få djur till denna filmid'e väldigt lågt.

Lite som att fråga en jägare om man kan låna dens vapen för en splatterfilm om en jägare gone mad.

Ring din namne på skansen, han gillar ju att visa upp sina djur och är väldigt pedagogisk av sig.

Mvh
Magnus 

2
1
JoWa:
Tack för er feedback. Jag hör vad ni säger och ska ta detta vidare med mina kollegor.

Önskar er en trevlig helg!
J

8
10
Hkan:
Otroligt oansvarigt och dumt att skapa ännu mer hysteri kring en djurgrupp som så många redan är oresonligt rädda för. Men vill man ha många barn med spindelfobi och därmed allvarligt begränsa deras liv så kör på. Hoppas dock verkligen att ingen kommer att låna ut djur till ett sånt här arrangemang som är så uppenbart oseriöst och korkat.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild