Burbygge snäcka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
0
Mophelia:
Hej, jag undrar om man skulle kunna bygga ett terrarium av trä till landsnäcka som man lackar/målar för längre hållbarhet. 

Ska man försöka sätta in lampor som inte avger värme på engång kanske, hittar inget terrarium som är max 85x45x45. 

3
0
Alayawolfmoon1988:
Mophelia skrev:
Hej, jag undrar om man skulle kunna bygga ett terrarium av trä till landsnäcka som man lackar/målar för längre hållbarhet. 

Ska man försöka sätta in lampor som inte avger värme på engång kanske, hittar inget terrarium som är max 85x45x45. 



Hejsan
Jag vill berätta hur jag hade mina landlevande snäckor.

Jag hade ett vanligt akvarium då jag personligen tycker det håller fukten mycket bättre. Och som lampa hade jag rampen som följer med (avger ingen värme) sen lät jag tillverka extra glas skivor så det blir tätare och håller luftfuktigheten bättre. Och så inga rymningar kan ske.

Sen som värmekälla så hade jag en värmematta från exo terra, hade den med minst styrka och den tejpade jag fast på utsidan av akvariet på ena kortsidan och det räckte gott och väl med det.

Så frågar du mig så tycker jag personligen att akvarium är bäst att ha till landsnäckor. Har du mer frågor så hör av dig, jag hjälper gärna om jag kan.

Har någon annan något mer att tillägga så gör det ????

27
0
Mophelia:
Tack för svar. 

Jag har eventuellt hittat ett terrarium som kommer kunna passa bra. Så nu blir det bara att kolla upp lite vad för trä man kan ha i buren. Vill ha in en gren eller 2. mm
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild