Glaslister

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Bladh:
Jag behöver en del meter av svarta E-lister till 4mm glas och söker var jag kan få tag på det utan att behöva löneförhöjning... Någon som har en länk till Amazon eller eBay? Jag vet vad det kostar hos min lokala glasmästare och zoobutik men är inte sugen på att betala över 300:-/m för komplett list. Jag behöver även längder över 1 meter och då sticker frakterna snabbt.

Finns det någon nätbutik utanför Sverige som kan skicka hit så är det också intressant.  

5099
3875
Tropfrog:
Jag håller med om att fraktpriset kan sticka iväg rejält med långt gods. Men det sticker också iväg med avstånd. Beställa långt gods från utomlands kommer nog att bli dyrare än din lokala glasmästare.

Tropiska rum har 1,5 meter för 149kr. Det blir sannolikt billigare med frakt än vad din lokala glasmästare kan erbjuda.

Om du behöver mer än 1,5 meter så skarvar du bara någonstans på mitten av respektive ruta. Det brukar bli ganska så bra om man bara är noggrann.

Edit: listerna från tropiska rum är de vanliga mörkbruna. Kanske värt ändå med tanke på prisskillnaden.

Mvh
Magnus

3
0
Bladh:
Tropiska finns på ett ok avstånd från min bostad också. Kanske ska snacka med honom om jag lyckas svälja det där med färgen... 

6
3
madsam:
Du kan säkert köpa svart sprayfärg och lösa det problemet om det bara är färgen som stör dig

5099
3875
Tropfrog:
madsam skrev:
Du kan säkert köpa svart sprayfärg och lösa det problemet om det bara är färgen som stör dig


Fet plast är inte jättebra att måla. Det går att få hyggligt bra med en riktigt bra primer. Men man skall nog inte räkna med att färgen består under längre tid, det kommer att flagna. Frågan är bara hur lång tid det tar.

Mvh
Magnus 

3
0
Bladh:
Måla är inte att alternativ på plast som är mjuk och utsätts för slitage. Kommer inte att klara första veckan utan det får bli om jag kan acceptera den bruna färgen för att komma undan med halva priset...

488
202
David:
Sist jag köpte på Tropiska rum hade han svarta 1.5 meter, och bruna som var längre 2 eller 2.5 m har jag för mig. 
Detta var för några månader sedan. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild