PVC Paludarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
6
Spikedreptiles:
hej, planerar att bygga ett paludarium i sommar och funderar om det går att göra utav pvc som man säkrar med skruvar och akvariesilikon (kommer bygga en stadig struktur av trä runt om)? Tanken kommer hålla ca 220L vatten. Totala mått: L150,D60,H120

Någon som har gjort paludarium i pvc innan? Kan ni visa bild och berätta hur ni gjorde?

Har sett folk som gör utav plywood som de sen säkrar med epoxy eller liknande men orkar inte hålla på med sånt gägg plus att det tar så lång tid att vänta på att torka.

5099
3875
Tropfrog:
Akvariesilikon fäster inte på pvc. Det är ett recept för katastrof att ha en läckande lösning innesluten i trä. 

Nej, skall du verkligen använda pvc så måste du lära dig att svetsa plast, det är det enda som håller.

Skall du ändå bygga i trä så föreslår jag att måla med flytande dammmembran istället.

Själv hade jag byggt i glas. I princip det enda materialet som kommersiella tillverkare använder. Kan ju finnas en anledning till det.

Mvh
Magnus 

8
6
Spikedreptiles:
Tropfrog skrev:
Akvariesilikon fäster inte på pvc. Det är ett recept för katastrof att ha en läckande lösning innesluten i trä. 

Nej, skall du verkligen använda pvc så måste du lära dig att svetsa plast, det är det enda som håller.

Skall du ändå bygga i trä så föreslår jag att måla med flytande dammmembran istället.

Själv hade jag byggt i glas. I princip det enda materialet som kommersiella tillverkare använder. Kan ju finnas en anledning till det.

Mvh
Magnus 

ok, tack för svar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild