Kryp i vattenskålen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

28
13
linda:
Anathawa skrev:

Jag tror det är sågtandad plattbagge. Tror jag har såna, men bara i köket. De kryper. Förutom det gör de ingen större skada. Städas bort. Igen och igen...



Jaa! Sånna måste det vara! Kollade bilder på Google och det stämmer bra. Lite skumt att dom trivs i terrarium men inte i skafferiet :P Tusen tack för hjälpen! Dom borde bli borta tycker jag om jag ställer "burkarna" ute i några nätter i samband med flytten till huset i slutet av månaden. Det är minusgrader här i Värmland på nätterna nu och ormarna klarar sig i petbox ett par dygn. Kommer givetvis städa ur dom ordentligt innan. Oavsett om det är ofarliga kryp så är dom väldigt oönskade. ;)

373
170
Anathawa:
linda skrev:


Jaa! Sånna måste det vara! Kollade bilder på Google och det stämmer bra. Lite skumt att dom trivs i terrarium men inte i skafferiet :P Tusen tack för hjälpen! Dom borde bli borta tycker jag om jag ställer "burkarna" ute i några nätter i samband med flytten till huset i slutet av månaden. Det är minusgrader här i Värmland på nätterna nu och ormarna klarar sig i petbox ett par dygn. Kommer givetvis städa ur dom ordentligt innan. Oavsett om det är ofarliga kryp så är dom väldigt oönskade. ;)


Mina är väldigt livskraftiga. Jag tog för givet att de skulle dö om jag mikrade dem. Det gör de inte. :)
Ville ha mjölet etc som mat till syrsoe osv, men bara mikro överlever de, mikro och lite vatten u ett glas dödade dem men dp blir mjölet fuktigt.. :P


Frys funkar på många!
Men se till att det inte finns isolering. Våra Buffalobaggar och Dubia har klarat övervintring utomhus... om jag minns rätt. Tror vuxna zoophobas också klarat sig. Men dp har de haft jord. Ren tom burk, dammsugen, blir svinkallt, borde döda dem!

I USA kör man klorin i allting alltid, jsg gör det aldrig, men har haft framgång med ytdecinfektion från apoteket i enlitersflaska. Kan inte gå ed på om det är bra. Använt det i springorna lämgs golven i rum med oönskade kryp vid sanering.
Klisterfällor är ju annars en höjdare! Dubbelhäftande tejp på kartong med lite bete!

28
13
linda:
Oj! Har totalt glömt bort att uppdatera. Framförallt vill jag tacka så mycket för hjälpen! :) Krypen är borta sedan några månader tillbaka. Städade ur ordentligt sedan fick båda stå ute i 3 dygn. Var ett par minusgrader under nätterna som gjorde susen misstänker jag. 

Tack igen! :D

373
170
Anathawa:
linda skrev:
Oj! Har totalt glömt bort att uppdatera. Framförallt vill jag tacka så mycket för hjälpen! :) Krypen är borta sedan några månader tillbaka. Städade ur ordentligt sedan fick båda stå ute i 3 dygn. Var ett par minusgrader under nätterna som gjorde susen misstänker jag. 

Tack igen! :D

Skönt att höra!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild