Första försöket till egen bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

35
62
Rob73:
Tänkte ge mig på ett försök till att göra egna bakgrunder till mina 3 nyinköpta Luckyreptile terrarium

154
87
MaryJanee:
Riktigt snyggt! Vad använde du för sorts färg?  

35
62
Rob73:
MaryJanee skrev:
Riktigt snyggt! Vad använde du för sorts färg?  


Tackar så mycket =) Jag använde akrylfärger.

35
62
Rob73:
Är det någon här inne som har några heta tips vad man kan fuktspärra med utan att det blir en alldeles blank och plastig yta??
Blev rekommenderad att pröva något som heter Höganäs Primer FB5 som är en akryldispersion utav vår lokala målar/bygghandel. Blev inte nöjd med resultatet när jag testade på en mindre bit.

123
68
mallimalli:
Jättesnyggt! Du är duktig m färger :) 
Ser fram emot fler bilder!

2966
1645
Hoggaforfan:
Rob73 skrev:
Är det någon här inne som har några heta tips vad man kan fuktspärra med utan att det blir en alldeles blank och plastig yta??
Blev rekommenderad att pröva något som heter Höganäs Primer FB5 som är en akryldispersion utav vår lokala målar/bygghandel. Blev inte nöjd med resultatet när jag testade på en mindre bit.

Akrylfärger är en fuktspärr i sig, vad ska vara i terrariumen?

Riktigt snygg målning!

35
62
Rob73:
Hoggaforfan skrev:

Akrylfärger är en fuktspärr i sig, vad ska vara i terrariumen?

Riktigt snygg målning!

Tackar! Egentligen så skall det inte vara speciellt fuktigt där i då en utav mina skallror skall flytta in, har bara fått för mig att så fort man nyser så löser akrylfärg upp sig?? Kan villigt erkänna att jag är jättedålig på hur färger håller och inte. Då kanske jag helt enkelt hoppar det där med primer istället och låter det vara som det är. Tack för svaret :)

2966
1645
Hoggaforfan:
Rob73 skrev:

Tackar! Egentligen så skall det inte vara speciellt fuktigt där i då en utav mina skallror skall flytta in, har bara fått för mig att så fort man nyser så löser akrylfärg upp sig?? Kan villigt erkänna att jag är jättedålig på hur färger håller och inte. Då kanske jag helt enkelt hoppar det där med primer istället och låter det vara som det är. Tack för svaret :)

Lugnt :-)
När det väl torkat så är det vattenfast, tyvärr för dyr för en del större jobb men annars är akryl perfekt. Jag har ett vattenfall till mina grodor, i ren cellplast målad med akryl, som det har runnit vatten över i några år så det beror på vilket djur man ska ha i om man behöver lack, cement/husfix eller ej.

35
62
Rob73:
Hoggaforfan skrev:

Lugnt :-)
När det väl torkat så är det vattenfast, tyvärr för dyr för en del större jobb men annars är akryl perfekt. Jag har ett vattenfall till mina grodor, i ren cellplast målad med akryl, som det har runnit vatten över i några år så det beror på vilket djur man ska ha i om man behöver lack, cement/husfix eller ej.


Jo akrylfärgen är ju inte direkt gratis :) Känns skönt att höra att den blir vattenfast så fort den torkat. Jag har ju lagt på ett lager foamcoat före målning så då borde det väl hålla. Terrariet jag bygger just nu är ju som sagt var till en orm så något större slitage lär det inte bli.

35
62
Rob73:
Så där då var bakgrund nummer 2 klar! Men jäklar vilken tid det tog denna gång :) Valde att göra den här i lite ljusare färger än den förra.



Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild