Behöver näbben trimmas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

32
57
TrumPeter:

Hej!

Det har, i de fall jag behövt göra detta, gått bra - inget blod!

Det är dött hornämne (som våra naglar) som inte slitits ned som det ska och i det finns det inga blodkärl.

Jag har då klippt, som jag skrev - från sidan mot mitten, och dessutom tagit en liten bit i taget uppåt!

Självklart är det ägarens ansvar och bedömning som får gälla!

Hoppas att ägaren tar tag i detta då det annars utsätter djuret för onödigt, och enkelt avhjälpt, lidande!

Ägaren är välkommen att kontakta mig om hen så önskar - bor de i närheten hjälper jag gärna till!?!

mvh / Peter

 


89
12
amanda03:
om du klipper av lite som trumpeter sa sen kanske du kan använda en nagelfil (en ganska grov eller glasfil) Då det är lätt att bara ta lite med filen, sen kanske man inte behöver klippa den utan bara fila då och då.

Jag garanterar inte att detta fungerar då jag inte är så insatt men annars kan man gå till vetrinären så fixar dom det. 

1159
625
Temla:
amanda03 skrev:
om du klipper av lite som trumpeter sa sen kanske du kan använda en nagelfil (en ganska grov eller glasfil) Då det är lätt att bara ta lite med filen, sen kanske man inte behöver klippa den utan bara fila då och då.

Jag garanterar inte att detta fungerar då jag inte är så insatt men annars kan man gå till vetrinären så fixar dom det. 



Tack för tipset! Har förmedlat de goda råden i tråden till ägaren som nu hämtat hem sköldpaddan. 

593
551
Redfoot:
amanda03 skrev:
om du klipper av lite som trumpeter sa sen kanske du kan använda en nagelfil (en ganska grov eller glasfil) Då det är lätt att bara ta lite med filen, sen kanske man inte behöver klippa den utan bara fila då och då.

Jag garanterar inte att detta fungerar då jag inte är så insatt men annars kan man gå till vetrinären så fixar dom det. 

? Du skriver att du inte är insatt men ändå ger du råd"en ganska grov fil eller glasfil" var har du fått det rådet ifrån?
/R

89
12
amanda03:
Redfoot skrev:

? Du skriver att du inte är insatt men ändå ger du råd"en ganska grov fil eller glasfil" var har du fått det rådet ifrån?
/R

  

Menade glasnagelfil, förlåt om jag var otydlig...
har hört veterinärer säga de på TV. Jag säger iaf att jag inte alls är insatt och att jag inte garanterar att det är bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild