Takarmatur /ljusramp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
hej jag behöver tips på bra billig belysning till 100x60x60 träterrarier. Dom ska sitta invändigt i taket så inga allt för varma saker. Ska tåla hög luftfuktighet.

köpte dom här idag:www.clasohlson.com/se/Takarmatur/Pr363068000 men dom ska jag lämna tillbaka då jag inte har någon aning hur man kan få igång dom. Trodde det skulle vara som en vanlig ljusramp bara köra in sladden så lyser det. Haha!

tacksan för snabba svar

42
8
JonasC:
Föreslår någon led strip, tar nästan ingen plats och blir inte speciellt varma. Kan vara lite bökig att få fast.

2
8
voda73:
just på den armaturen behövs det en elektriker för att installera den

173
59
mrvikke:
har har du flera alternativ. har själv beställt där ifrån. www.krybdyrsiden.dk/8-terrarie-belysnings

2966
1645
Hoggaforfan:
terrajova.eu är bra

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tack för alla svar! Räcker det med en ledstrip på 50cm 6500kelvin/ 100x60x60 burk eller hur många per burk behöver jag? Såg att det fanns 100cm också men värmepanelerna kommer va i vägen. Är det sladd till ledlister så att man lätt kan styra med timer?

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Alltså bara koppla in i ett eluttag??

42
8
JonasC:
Jag har 5 meter långa ledstrips i 150x75x70, jag tror det är totalt ca 1000 lumen och drar 24watt, är nästan lite onödigt mycket, tror dock 50cm skulle bli väldigt lite ljus.
Kelvin är färg/temperatur på ljuset så tror inte det säger så mycket hur mycket det kommer lysa.
Jag har böjt/svängt mina fram och tillbacka, kladdat på lite silikon för att få fast dom.
Mina kom utan sladd, bara en röd,svart liten kabel som sticker ut som jag kopplade in 12v transformator till med vanlig kontakt.
Ska också sägas att mina är ebay grejer från kina.

Medlem i SHF
274
341
Jubari:
Använder själv dem här i mina träburkar, funkar grymt och ger bra mycket mer ljus än en vanlig ramp. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40116541/ Blir inte varma heller..



173
59
mrvikke:
det är bara att koppla in direkt i eluttaget


Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild