Orm som behandlas illa? Eller?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

62
73
JohannaT:
Doxster skrev:


Ja jag vet om att det är ett väldigt vanligt förekommande argument/påstående......


Ja men då förstår jag, jag var bara ute efter att du skulle förklara dig. :)
Nu handlade den här tråden om ifall det här djuret for illa, och jag vill fortfarande framhärda att en kungspytonorm eller något annat nattaktivt djur inte misshandlas av att inte ha en uv-lampa ovanför sitt terrarium/inhängnad. Därav säger jag inte att de borde hållas i betongbunker utan fönster, och som du uttrycker det så förutsätter jag i min tur att om du inte har något tillsatt ljus så har du ett fullgott ljus i resten av rummet. Men så brukar vara fallet i de flesta lägenhetsrum, där ts beskrev att ormen befann sig.
Alla mina kungspytonormars terrarium står i ett rum som är fullt upplyst av dagsljus på dagtid. Men jag HAR uv-ljus till en av ormarna- min tigerpyton som har sitt terrarium i källaren(där det förstås inte finns dagsljus). Jag förstår inte varför du på något sätt vill nämna diskussionen om rack, men det ämnet samt hantering tycker jag vi kan undvika.

För ts's skull vill jag än en gång referera till skötselrådet för kp, som är publicerat här och gängse accepterat (där står det också att de ska få klättra). Sen får hen lägga till ljus eller hoppa över det, beroende på vad hen känner för. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild