Termostat från Ebay

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

376
359
a6lex:
Hej

Vad tror ni om denna termostat? Verkar vara väldigt avancerad och tysk detsutom (brukar betyda bra teknik).
www.ebay.com/itm/361364321950?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kan det vara nått att ha eller är det för bra för att vara sant?

Kom gärna med synpunkter :-)

378
479
Svedjemo:
a6lex skrev:
Hej

Vad tror ni om denna termostat? Verkar vara väldigt avancerad och tysk detsutom (brukar betyda bra teknik).
www.ebay.com/itm/361364321950?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kan det vara nått att ha eller är det för bra för att vara sant?

Kom gärna med synpunkter :-)


Ser bra ut. Funderar på att slå till jag också faktiskt. Det lämnas ju 2 års garanti så det borde ju inte vara något skit kan man tycka.

376
359
a6lex:
Svedjemo skrev:


Ser bra ut. Funderar på att slå till jag också faktiskt. Det lämnas ju 2 års garanti så det borde ju inte vara något skit kan man tycka.

Tänkte samma! Skicka en förfrågan nu angående kyla/värme. Om det kan vara inkopplat på samma eller om det är antingen kyla eller värme :-)

378
479
Svedjemo:
a6lex skrev:

Tänkte samma! Skicka en förfrågan nu angående kyla/värme. Om det kan vara inkopplat på samma eller om det är antingen kyla eller värme :-)


Ja det är en bra fråga. Det är ganska avgörande för min del, vill ha både och.

376
359
a6lex:
Svedjemo skrev:


Ja det är en bra fråga. Det är ganska avgörande för min del, vill ha både och.

Fick ett svar att det är tyvärr antingen eller, finns det termostater som klarar båda samtidigt?

378
479
Svedjemo:
a6lex skrev:

Fick ett svar att det är tyvärr antingen eller, finns det termostater som klarar båda samtidigt?


Ok, synd. Jag har inte forskat något i det men det kanske inte finns. Man kanske måste köpa två om man vill ha både och.

376
359
a6lex:
Svedjemo skrev:


Ok, synd. Jag har inte forskat något i det men det kanske inte finns. Man kanske måste köpa två om man vill ha både och.[[quote=Svedjemo]

Ok, synd. Jag har inte forskat något i det men det kanske inte finns. Man kanske måste köpa två om man vill ha både och.

Jo verkar som det... En som styr kylsystemet och en på värmen


376
359
a6lex:
Svedjemo skrev:


Ok, synd. Jag har inte forskat något i det men det kanske inte finns. Man kanske måste köpa två om man vill ha både och.

Denna kan dock vara intresant! Tyvärr ingen dag/natt inställning men kan både kyla och värma.
www.ebay.com/itm/Microclimate-HC-6-Dual-Twin-Thermostat-Controls-Cool-and-Heat-reptiles-snakes-/121400497671?hash=item1c44089607

230
185
Humi:
Vill ni komma undan billigt med ett system som klarar att kyla och värma är STC-1000 ett bra alternativ. 
2st som går på timer, en för dagen och andra för natten :)

376
359
a6lex:
Humi skrev:
Vill ni komma undan billigt med ett system som klarar att kyla och värma är STC-1000 ett bra alternativ. 
2st som går på timer, en för dagen och andra för natten :)

Kan vara ett alternativ, kanske man kan skriva ut nått chassie till den med :-) Men helst skulle jag vilja han något färdigt, en HC6 med dag/natt skulle vara perfekt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild