Vad har ni för millipeder? :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

126
64
Mikachu:

Har du en bild på den? Samt, hur ser terrariet ut med inredning, värme och fukt där den bor? 

 

Om det är ömsning på gång så kan de gräva ner sig i veckor till någon månad om de drar ut på det. Annars kan de bli inaktiva och sluta äta om det är för torrt eller för varmt/kallt har jag märkt :)


25
2
thatguy:

När jag tog upå han nu så såg jag att skelettet var trasigt/spräckt och att kött kom ut ur det. Så jag blir lite orolig för han

126
64
Mikachu:

Hm, att kött kommit ut låter inte bra, om det luktar så kanske den är död och nu jäst upp? Tänkte om den inte rör sig alls och ev är mjuk i kroppen? Annars, kan det vara att den ömsat och den är på väg ut från det gamla ömset? 

Mossa är bra för att hålla fukten om du vill testa att ha sånt i terrariet, annars ser det bra ut med gömstället och så, ev om substratet är något torrt.  Jag brukar ha ner lite vissna löv som en del tycker om att tugga på också :) Kan se om jag har lite bilder på mina burkar hur det ser ut där med fukt och inredning :)


25
2
thatguy:
Han har helst huvudet i mot såret men tar några tuggar då och då av äpplet (som han får nytt varje dag)


25
2
thatguy:
xcotte skrev:
Åh, så snyggiga djur :D och där är ju klotisarna också :DD
Hur är det att ha plattisar förresten? jag har aldrig vågat prova c:

jag hade mer förr, för att få en uppfattning om vad jag hade så hänvisar jag till min video: 

www.youtube.com/watch?v=cEXFU335gOU

Där finns även artlista på vad jag hade då.

Sen av någon anledning så sålde jag av mycket, det blev lite väl mycket helt enkelt.
Nu är jag dock igång med samlandet igen (detta är en farlig, beroendeframkallande hobby, ok?) :P

Jag har:
A.gigas
Mardonius parilis acuticonus
Narceus americanus
Telodeinopus aoutii
Dendrostreptus macracanthus
afrikansk mattsvart art med röda ben, ospecifierad art
Arthrosphaera cf. brandtii
Glomeris marginata (till salu)
Glomeris punchra
Glomeris undulata
Ommatoiulus sabulosus (till salu)


Vart fins dom pris och bild (på båda)


107
7
Andresjolander97:
Extremt fina millipeder ni har! Vart får ni tag på dom? 

126
64
Mikachu:
Jag har köpt mina från Danmark och från privatpersoner (dels Xcotte) i Sverige, sedan är det en del som är från utrikesmässor (Tjeckien, Hamm osv) och, även om det inte är millipeder, så har jag hittat lite fina gråsuggor bara i näromrodet här där jag bor :)

356
177
krypet:
Anadenobolus monilicornis, Chicobolus spinigerus och Centrobolus sp. Mozambique 


126
64
Mikachu:

Så fina :) Vill så gärna ha A monilicornis också, ska se om jag kommer att få hem något nu från Hamm (ska inte ner själv, men har en vän som ska)!

Samt, har du smått på dina C. spinigerus? Har en trio själv, men tycker det är så kul att ha en liten koloni.. :)


356
177
krypet:
Jag har lite smått av C. spinigerus, men inte mer än att jag vill behålla dem. Anadenobolus monilicornis har jag överskott av och tar med till expo sthlm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild