Mitt första bygge!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i DHF
1082
773
Westman:
pellle87 skrev:

Putsen och golvvärmen är på G! slutet närmar sig!


Vilket putsbruk använder du?

2966
1645
Hoggaforfan:
Kris skrev:
Kanske lite sent och säga det nu men inför framtiden kan man använda hönsnät för att få putsen o fastna bättre. Ganske smidigt för det går även att forma lite hur man vill.

Fyrkantsnät är billigare och jag misstänker att det är lite bättre med.
www.jemfix.se/butik/traedgaard/traedgaardstillbehoer/dukar-naet.aspx?pid=9023186

230
185
Humi:
Hoggaforfan skrev:

Fyrkantsnät är billigare och jag misstänker att det är lite bättre med.
www.jemfix.se/butik/traedgaard/traedgaardstillbehoer/dukar-naet.aspx?pid=9023186


Inte direkt billigare, kostar mer än hönsnät. 
Dom är dock olika bra beroende på vad man ska göra.

100
26
pellle87:
Nu då slutet av mitt bygge börjar närma sig så undrar jag... vilket bottensubtrat ska jag köra på som finns i större förpackningar, min lokala djurbutik har i princip nada till reptiler. funderar även om jag ska köra på lite levande växter osv men inser att ödlan kommer käka upp dom. Vad tycker ni?

741
681
Binks:
Vet inte vad Leguan ska ha men gissar att de ska ha fuktigt så då köper du ett par säckar torv på Granngården eller liknande butik. Tror jag köpt en rejäl säck för typ 39:-.

Minns inte storlek på den men de var då lagomt för att fylla ett par burkar.

2048
773
psyjoh:
Hade alltid vissna bambulöv i mina regnskogsterrarium och lite täckbark över torven, mest för syns skull men blev väldigt bra. Höll fukten bra. Har dock aldrig haft leguan.

Både täckbark och torkade bambulöv finns i storpack. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Humi skrev:


Inte direkt billigare, kostar mer än hönsnät. 
Dom är dock olika bra beroende på vad man ska göra.

Sant, jag får skylla på åldern. Hade för mig jag kollat upp det för något år sedan.

100
26
pellle87:
Binks skrev:
Vet inte vad Leguan ska ha men gissar att de ska ha fuktigt så då köper du ett par säckar torv på Granngården eller liknande butik. Tror jag köpt en rejäl säck för typ 39:-.

Minns inte storlek på den men de var då lagomt för att fylla ett par burkar.

psyjoh skrev:
Hade alltid vissna bambulöv i mina regnskogsterrarium och lite täckbark över torven, mest för syns skull men blev väldigt bra. Höll fukten bra. Har dock aldrig haft leguan.

Både täckbark och torkade bambulöv finns i storpack. 



Tack för tipsen! sen undrar jag om jag behöver lacka putsen/måla den med nånting för att den ska hålla längre?


2048
773
psyjoh:
Jag använde fix och det har hållt utan la k till honnan men hon har knappt några klor ivar nu efter äggläggningen. Hanen däremot river av små flisor hela tiden. Ska klippa hans klor lite. Nu har jag skäggagamer lite skillnad i storlek på klor jämfört med en stor leguan så något bör du ta. Antar jag iom. att det ska vara fuktigt oxå?

100
26
pellle87:
psyjoh skrev:
Jag använde fix och det har hållt utan la k till honnan men hon har knappt några klor ivar nu efter äggläggningen. Hanen däremot river av små flisor hela tiden. Ska klippa hans klor lite. Nu har jag skäggagamer lite skillnad i storlek på klor jämfört med en stor leguan så något bör du ta. Antar jag iom. att det ska vara fuktigt oxå?



Aaa misstänker jag måste ha nånting annars lär väl allt rivas ner tids nog, joo fuktigt ska det vara :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild