Pyton på rymmen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Tyrredum skrev:
Påtal om orm på rymmen så såg jag den här bilden från en bekant i facebookflödet.

scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/l/t1.0-9/11174950_10152902796767175_367730587578979766_n.jpg?oh=5d70ee2359540254d9f1454bbb1d7b3e&oe=5618CA1D

Fotot är någonstans i Uppsala området antar jag.


Hur ser man att fotot är från Uppsala-området? :) Är det ingen som fotat sin orm utomhus bara? 


33
13
Tyrredum:
Nej han frågade om det va en orm som hörde hemma i svenska faunan eller va på rymmen, och han bor i Uppsala.

edit: tyvärr så läste jag lite kommentarer och såg att den nu även va överkörd och inte lever längre. Va i närheten av Storvreta.

235
155
Brokensynapse:
Tyrredum skrev:
Nej han frågade om det va en orm som hörde hemma i svenska faunan eller va på rymmen, och han bor i Uppsala.

edit: tyvärr så läste jag lite kommentarer och såg att den nu även va överkörd och inte lever längre. Va i närheten av Storvreta.

Herpers choise la precis ut ett inlägg på sin facebooksida där det står att dom har fått in 2 kungspyton som någon hade hittat runt området du beskrev. 
www.facebook.com/pages/Herpers-Choise/192008697500270?fref=nf

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Brokensynapse skrev:

Herpers choise la precis ut ett inlägg på sin facebooksida där det står att dom har fått in 2 kungspyton som någon hade hittat runt området du beskrev. 
www.facebook.com/pages/Herpers-Choise/192008697500270?fref=nf


Jag skriver precis som jag gjorde på deras bild:

Med lite detektivarbete borde det inte vara alltför svårt att ta reda på vem som ägt ormarna innan dom dumpades ute, jag menar hur många runt Storvreta har haft 2-3 kungspytons i dom färgerna? Smiley smile Utbudet av personer kan inte vara tjockt! Om nu ingen dumpat dom från bilen men det känns för långsökt, jag sätter pengar på att det är någon som bor i området där dom hittades! 

Så jävla trött på sånt här nu, man kan tipsa mig privat i pm också! 


235
155
Brokensynapse:
Jonas_ skrev:


 

Jag skriver precis som jag gjorde på deras bild:

Med lite detektivarbete borde det inte vara alltför svårt att ta reda på vem som ägt ormarna innan dom dumpades ute, jag menar hur många runt Storvreta har haft 2-3 kungspytons i dom färgerna? Smiley smile Utbudet av personer kan inte vara tjockt! Om nu ingen dumpat dom från bilen men det känns för långsökt, jag sätter pengar på att det är någon som bor i området där dom hittades! 

Så jävla trött på sånt här nu, man kan tipsa mig privat i pm också! 


Jag tycker inte de ser ut som normala heller utan ser ju ut att vara någon typ av morf, är skit kass på de så det får någon annan avgöra men förstår inte varför man köper morf djur och sedan dumpar dom ute.
Hörde utav morsan att förra fredagen hade polisen varit ute vid en badstrand här i stan och fått plocka upp en stor boa constrictor tydligen. Verkar vara väldigt mycket djur på "rymmen" under kort tid.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Brokensynapse skrev:

Jag tycker inte de ser ut som normala heller utan ser ju ut att vara någon typ av morf, är skit kass på de så det får någon annan avgöra men förstår inte varför man köper morf djur och sedan dumpar dom ute.
Hörde utav morsan att förra fredagen hade polisen varit ute vid en badstrand här i stan och fått plocka upp en stor boa constrictor tydligen. Verkar vara väldigt mycket djur på "rymmen" under kort tid.


I hälften av fallen media rapporterar om är jag säker på att det inte ens rör sig om en exotiskt orm, utan "stora farliga ormar" säljer lösnummer rätt bra :) 


235
155
Brokensynapse:
Jonas_ skrev:


 

I hälften av fallen media rapporterar om är jag säker på att det inte ens rör sig om en exotiskt orm, utan "stora farliga ormar" säljer lösnummer rätt bra :) 


Detta med ormen här i stan hittar jag inte någon info om så verkar inte nått media ännu men har hänt flera gånger förr tydligen så de kanske är vardagsmat nu för tiden:D

544
424
Gibblo:
Ja jävla folk alltså. Nu bor jag inte i den delen av landet, men kan någon agera detektiv så vore det inte fel i alla fall! Varje gång detta händer så drabbar det oss alla som försöker lyfta fram hobbyn positivt ur det mörka rykte som alltid cirkulerat kring reptiler..

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
www.dn.se/nyheter/sverige/hittade-pytonormar-pa-landsvag/?utm_source=facebook&utm_medium=page&utm_campaign=dn

544
424
Gibblo:



Var ju tur att någon vettig fick tag i dem denna gången i alla fall, annars hade det väl varit en hyfsad risk för att ormarna skulle fått möte en spade eller dylikt...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild