Terrarierum

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

182
87
Mrjansson92:
Dags för update då det hänt iaf lite nytt i rummet =)
Jag fick ett bra pris på 2st helglas terrarium och en exo terra compact top 90 av en polare så slog till på det, men då kom frågan, vart skulle jag ställa dom i rummet =P

Fick ett tips av samma polare om att köpa 2 tum 2 (45x45mm) reglar och bygga en hylla/ställning så sagt och gjort så blev det några dagar senare en tur till byggmax för att köpa reglar och såhär blev resultatet, den lilla hyllan som exo terrat står på byggdes dock dit några dagar senare men såhär ser det ut nu i skrivande stund =) min afrikanska hussnok som tidigare stod ovanpå kungspyton terrariet har jag nu ställt bredvid frysen på ett bord =)

längst ner bor mitt kungspyton par, dock kommer dom få flytta isär igen snart då hanen börjat matvägra efter han flyttade ihop med honan =/ i exo terrar bor min trynsnoks hane, även han kommer få nytt större terrarium snart =)
I glasterrariet i mitten har jag börjat fixa i ordning för 5st sexbandsödlor som jag bokat till expo syd i slutet på månaden, har sått gräs i jorden som är där i som jag såg idag att det börjat växa nu, så jag hoppas det börjar ta fart ordentligt nu så det blir en fin matta innan syd =) kommer sen sätta in mer växter, grenar, kork och lite sånt =)



Nu till det jag planerat att göra härnäst, terrariet längst upp som är tomt kommer jag ställa undan sålänge och terrariet ödlorna ska bo i kommer flytta upp längst upp, sen i mitten kommer jag bygga till en likadan våning som terrarierna står på i mitten av den öppningen, kommer sen att flytta ut terrariet längst ner och efter det ska nedre delen täckas in med skivor och bli ett terrarium till min kungspyton hona, dom nya nivåernde i mittendelen kommer jag sen göra samma sak med fast här kommer iaf en av dom nivåerna skärmas av på mitten och bli 2 terrarium, ett åt mina trynsnoks hane, han kommer senare få sällskap av honan när hon börjat äta igen och vuxit till sig =)
i det andra terrariet kommer min rosenboa få flytta in lite längre fram =)

Ungefär såhär kommer det bli =)

Måtten är inte helt exakt kanske men ungefär så stora blir dom =) Dom gråa delarna kommer vara löstagbara så man kan göra om 2 små till ett större om man vill vilket är bra då jag inte är helt 100 än på vad jag ska ha i dom 2 andra =) så som sagt, längst ner blir det min KP hona, ovanför henne blir det trynsok i det ena och rosenboa i det andra =)

Jag har även bokat en Lampropeltis promelana, Arizona mountain kingsnake, som också ska hämtas på mässan är det tänkt =) så den kommer troligtvis få flytta in i ett av små terrarierna när den vuxit till sig =)


Men det va nog allt nytt för denna gången, jag hoppas på att kanske börja bygga om hyllan i slutet på nästa vecka om allt går som det ska =)
Kommer ny update när det hänt nått nytt så tills dess, ha det gött =)

200
258
Lordguras:
Skicka upp hur det ser ut idag. Klart roligt

94
21
jespercarlssoon:
hur ser det ut idag?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild