Tjocklek till skjutglas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

133
30
Avipt:
Nu är min första låda färdigbyggd :) Nu är frågan, vilken storlek på skjutglaset ska man ha? Terrariet är 150x60. 2mm eller 4mm? 2 lär ju bli billigare, jag vet inte vad glas kostar. Men 4mm ska väll vara mycket dyrare?

45
68
Jimmy_S:
På stora burkar kan det vara smart att satsa på lite tjockare glas.Vad är det du ska ha i burken? :)

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Minst 4mm skulle jag säga, skadar säkert inte om det är 6mm heller.. men endast 2mm skulle jag direkt avråda ifrån :) Kostnaden är inte allt när man bygger, man kan även ta med i beräkningen hur länge burken ska hålla, då brukar det inte vara så farligt att slänga ut några kronor till :) 

133
30
Avipt:
Tanken är en blåtungad skink eller pärlödla men något åt det hållet

2048
773
psyjoh:
Jag fick pris 650kr för 4mm när jag ringde runt inkl. Lister. Ett annat ställe ville ha 1100kr för samma glas. Så det är klart värt att prova olika glasmästare innan man beställer nåt. 850 för 6mm o det dyrare stället ville ha 1600 för exakt samma glas och lister. 
Sjukt vilken skillnad. 

2048
773
psyjoh:
Har för övrigt samma mått 150x60 och jag lär ha 4mm i det. 

133
30
Avipt:
Alright jo får kolla runt :) Listerna sitter redan på. Så det är bara glas som behövs.

309
38
reptilicus_:
Det skulle inte funka att ha plexiglas eller liknande?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Använd aldrig 2 mm till något, kommer gå sönder om du tittar för hårt p det! Visste inte ens att det fanns faktiskt...

4 mm är kalas!

/Andreas

2966
1645
Hoggaforfan:
reptilicus_ skrev:
Det skulle inte funka att ha plexiglas eller liknande?

Jo det fungerar men är dyrare
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild