Programideer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

143
154
TerraBygg:
Efter att TerraBygg blev "klart" så saknar jag ideer, var ett tag sen det hände...

Är det någon som har en ide eller förslag på något program som saknas eller som kan göras på ett bättre sätt så tas ideer emot tacksamt.

Medlem i DHF
1082
773
Westman:
Hur ser terrabygg ut ?

235
155
Brokensynapse:
Jag personligen skulle vilja ha ett program där man för statistik över matning och allt det där men istället för knappade i telefonen så ska man scanna av en streckkod som man kan skriva ut och fästa i närheten eller på terrariet. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Scanna av vore bra men QR-koder tror jag blir bättre, eller både ock :-)
Även matschema och påminnelser vore bra att ha då.
Möjlighet att jobba med det på datorn i Chrome med att lägga in uppgifter och sen telefonen för enklare saker och scanna etc.
Även ett litet inventarie för foder-antal och typ.

anders kanske har något angående denna sidan du kan hjälpa honom med?

Ett inredningsprogram?

229
124
CJBReptiles:
Brokensynapse skrev:
Jag personligen skulle vilja ha ett program där man för statistik över matning och allt det där men istället för knappade i telefonen så ska man scanna av en streckkod som man kan skriva ut och fästa i närheten eller på terrariet.

Det finns redan en lösning för det. Reptilescan. Ett riktigt bra program och ännu bättre med pro varianten. Det är nog svårt att slå det

Hoggaforfan skrev:
Scanna av vore bra men QR-koder tror jag blir bättre, eller både ock :-)
Även matschema och påminnelser vore bra att ha då.
Möjlighet att jobba med det på datorn i Chrome med att lägga in uppgifter och sen telefonen för enklare saker och scanna etc.
Även ett litet inventarie för foder-antal och typ.

anders kanske har något angående denna sidan du kan hjälpa honom med?

Ett inredningsprogram?


Ett inventarieprogram för foder vore utmärkt. Något jag skulle köpa så länge det finns en app till Iphone och att det funkar på webben.


235
155
Brokensynapse:
Hoggaforfan skrev:
Scanna av vore bra men QR-koder tror jag blir bättre, eller både ock :-)
Även matschema och påminnelser vore bra att ha då.
Möjlighet att jobba med det på datorn i Chrome med att lägga in uppgifter och sen telefonen för enklare saker och scanna etc.
Även ett litet inventarie för foder-antal och typ.

anders kanske har något angående denna sidan du kan hjälpa honom med?

Ett inredningsprogram?

Va QR-koder jag mena men glömde namnet:)

741
681
Binks:
Tror DDR har något sådan program som han använder.
Hoppas han kanske ser detta och kan komma in och ge sin synpunkt på de.

143
154
TerraBygg:
Westman skrev:
Hur ser terrabygg ut ?



www.terrabygg.se

143
154
TerraBygg:
Hoggaforfan skrev:


Ett inredningsprogram?


Jag tänkte lite på att lägga till det till TerraBygg men det föll lite på att man skulle vilja ha grenar... Stenar, bakgrund o sånt går att generera på ett "hyfsat bra" sätt men att generera en gren som dessutom ska vara justerbar i storlek o så är värre.

2048
773
psyjoh:
CJBReptiles skrev:

Det finns redan en lösning för det. Reptilescan. Ett riktigt bra program och ännu bättre med pro varianten. Det är nog svårt att slå det



Ett inventarieprogram för foder vore utmärkt. Något jag skulle köpa så länge det finns en app till Iphone och att det funkar på webben.


Tyckte reptilescan verkade bra. 
Kan du beskriva lite mer hur det funkar?
170spänn vill jag inte lägga på en app jag kanske inte blir nöjd med. 
Men verkar det bra så får man väl ta o prova det..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild