"Monster Vivarium" ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

18
51
Andersson:
Silvetaz skrev:


som jag förstår så är den bara skadlig om den äts av djuren, planerar du att ha köttätande djur så ska det inte vara någon fara.


Okey, takk Silvetaz :)

18
51
Andersson:

173
261
ricard:
Hej!

Här har du ett kjempegrejt filter! Lyssna noga. Väldigt effektivt! Klarar massor med KOI. Det gör att du även kan ha sköldpaddor, varaner, kajman mm. Detta är ett superfilter, till ett lågt pris! Håller annras med Griseus om att det är spännande med denna typ av burkar. Kör hårt! 


18
51
Andersson:

Tack för videolinken ricard! Det er noe sånt jeg har tenkt :)

Ny idèer kommer stadig... har flyttet vanndelen litt ut fra veggen for å se hvordan det blir. Da får jeg aksess bak just in case, samt at det blir plass til å gjøre tekniske installasjoner.

Da får jeg også möjlighet å lage en fin landdel ala mockupen på bildet under. Veggene vil selvfølgelig gå lenger opp og fram til fronten på bygget, og det blir en skikkelig ramme rundt det hele, jeg tok bare noen osb biter jeg hadde liggende för illustrasjonens del... Vinkel etc vil kanskje også endres betydligt.

Om jeg velger å gå för den her varianten, hva kan man behandle OSB`en med så den blir vatten tett?
Betongen blir glassfiberbelagt.
Tenkte gjöra delar av veggen bak i frigolit, men da måste vel OSB`en vara tett först? Kan man bruke noe sånt: heydi.se/produkt.asp?vdaid=274

Vad tror ni? Kan det bli en god design?


125
182
Redfoottortoise:
Andersson skrev:
Tack för videolinken ricard! Det er noe sånt jeg har tenkt :)

Ny idèer kommer stadig... har flyttet vanndelen litt ut fra veggen for å se hvordan det blir. Da får jeg aksess bak just in case, samt at det blir plass til å gjøre tekniske installasjoner.

Da får jeg også möjlighet å lage en fin landdel ala mockupen på bildet under. Veggene vil selvfølgelig gå lenger opp og fram til fronten på bygget, og det blir en skikkelig ramme rundt det hele, jeg tok bare noen osb biter jeg hadde liggende för illustrasjonens del... Vinkel etc vil kanskje også endres betydligt.

Om jeg velger å gå för den her varianten, hva kan man behandle OSB`en med så den blir vatten tett?
Betongen blir glassfiberbelagt.
Tenkte gjöra delar av veggen bak i frigolit, men da måste vel OSB`en vara tett först? Kan man bruke noe sånt: heydi.se/produkt.asp?vdaid=274

Vad tror ni? Kan det bli en god design?



Jag använde själv Ardex fuktspärrsprogram, med fiberduk och gummimassa till mina två stora terrarier

www.terrariedjur.se/?page=user&sub=gallery&category=4962&user=Redfoottortoise





18
51
Andersson:
Redfoottortoise skrev:


Jag använde själv Ardex fuktspärrsprogram, med fiberduk och gummimassa till mina två stora terrarier

www.terrariedjur.se/?page=user&sub=gallery&category=4962&user=Redfoottortoise





Nice! Jag kollar up Ardex!
Mycjet fina byggen Redfoottortoise

125
182
Redfoottortoise:
Andersson skrev:


Nice! Jag kollar up Ardex!
Mycjet fina byggen Redfoottortoise


Tack :-)

Jag fick över en del från senaste badrumsrenoveringen som jag använde till terrarierna...

Har renoverat fyra badrum totalt med deras produkter, det är "proffs-grejjor" så dom är ganska dyra, men värt varenda krona !

18
51
Andersson:
Snart ett år siden siste post... prosjektet gikk i limbo pga "fru Anderssons" andre prioriterte prosjekter (hus, hage, osv..).
Men nå ruller det litt videre igjen :)
Ingen store förendringer. Updates to come soon kanskje?

18
51
Andersson:
Jo, jeg brukte murblokken til noe annet siden jeg fant noen som er lettere å bygge "akvarium" med.
La ut en liten test (bygget blir endel större enn på bild). Styrofoam i botten.


18
51
Andersson:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild