EpiWeb

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

229
124
CJBReptiles:
Scotch Brite VS EpiWeb


67
7
Hajen99:
Kostar de lika mycket? :)

229
124
CJBReptiles:
Scotch Brite är ju rengöringssvampar, så om du inte vill köpa ett tiotal och pussla ihop så rekommenderar jag EpiWeb.
Jag har precis startat en burk med EpiWeb så jag får se hur det går med den. Men jag trodde att materialet skulle leda vatten bättre till lianerna jag monterat. 
Som det ser ut nu så blir dem torra fort mellan sprayintervallerna från regnsystemet.


67
7
Hajen99:
Sjukt snyggt! :) Vad ska bo i burken när det är klart? :)


229
124
CJBReptiles:
Tack! Det blir nog några pilgiftsgrodor :)

378
479
Svedjemo:
CJBReptiles, du får lägga upp lite bilder under resans gång tycker jag. Hade varit kul att följa bygget :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Cjb epiweb är väl gjort för att ha en pump och ett fördelningsrör så om du bara ska spraya så måste du nog spraya rejält 

 


378
479
Svedjemo:
CJBReptiles skrev:
Scotch Brite är ju rengöringssvampar, så om du inte vill köpa ett tiotal och pussla ihop så rekommenderar jag EpiWeb.
Jag har precis startat en burk med EpiWeb så jag får se hur det går med den. Men jag trodde att materialet skulle leda vatten bättre till lianerna jag monterat. 
Som det ser ut nu så blir dem torra fort mellan sprayintervallerna från regnsystemet.



Materialet leder inte vatten i sig, däremot så håller det 70% av sin egen vikt. Du måste pensla på mossmixen för att det ska leda vatten. 

229
124
CJBReptiles:
tenebrosa skrev:
Cjb epiweb är väl gjort för att ha en pump och ett fördelningsrör så om du bara ska spraya så måste du nog spraya rejält

Självklart har jag pump och strilrör. Men vattnet leds inte vidare från bakgrunden till lianerna som jag trodde.
Jag har även varit snål med silicon när jag limmat fast lianerna så det är inte därför.
Jag funderar på att fästa en remsa hygrolon från bakgrunden in i lianen och se om det kanske löser problemet.

Svedjemo skrev:


Materialet leder inte vatten i sig, däremot så håller det 70% av sin egen vikt. Du måste pensla på mossmixen för att det ska leda vatten. 


Mossmixen har jag penslat på överallt men det hjälper inte än. Jag ska byta till grövre munstycken och helt enkelt köra regnsystemet oftare tills mossan tagit sig.




342
183
DannyF:
medans vi pratar epiweb så måste jag fråga om någon kör med pmdd i era bevattningsystem eller om annat är rekomenderat. och då menar jag inte i duschsystemet, utan i strilrören. mitt paludarium kommer ju ha en vattendel på 340 liter och jag kmr använda det vattnet till strilsystemet. 

eller är någon annan gödning/näring populärt till växter i epiweb? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild