Terrarium till kragagam.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

187
221
Moova:

Danpss skrev:
När får man se resultatet? :)


Det här har nog vart den krångligaste helgen ever. 

Glasen kom och var helt fel, glasmästaren hade fattat det som att jag skulle ha ett liggande terrarium så han hade skurit glasen åt helvete. 

Han som jag jobbar med som skulle ta med äppelträdet åt mig bestämde sig för att vara ledig under fredagen och glömde ta med trädet åt mig innan han gick på ledighet så jag fick åka till min mamma och hämta björk istället så kommer att få ändra med grenar och skit  i efterhand. 

Väl på mässan så fick jag bara en istället för två kragar för den andra hade råkat ut för en olycka någon dag innan då de gått tillfälligt med en skäggagam som bitit ihjäl den ena.. :( 

Mina spindelterrarium som jag skulle hämta på mässan hade blivit glömda hemma hos försäljaren osv. 

Så jag tappade helt fokus och glömde att köpa keramiklampa. 

För övrigt är allt ihopsatt nu men har ett stort skynke sitter för öppningen på terrariet istället för jag ville inte gärna låta den lille sitta i burken jag hömtade den i ända tills glasen kommer. 

Tar en bild sen när jag kommer hem från jobbet och matar hen  :) 

Men trots omständigheterna så verkar den trivas iallafall :) 


205
203
Micke_E:
Jag hade en klösställning utanför terrariet och de två gånger den lyckades smita som liten fanns den högt upp i ställningen. Gardiner som når golvet är också bra ;)...Om ni skynket skulle ge vika. 

187
221
Moova:
Har terrariet i sovrummet så förhoppningsvis så är det inte alldeles för svårt att leta reda på den lille om olyckan nu är framme ;) 

239
197
Danpss:
Det kan man säga är max otur :(  .Sen blev jag lite förvånad att dem hade dem tillsammans med skäggisar, trots att det var temporärt så känns det slarvigt av dem. Hoppas att dem lärde sig något av händelsen.                                                                                                                                               Grenar och sånt hade jag precis samma problem som du har. hade blivit lovad att ta vad jag ville när en kollega skulle fälla ett stort gammalt äppelträd på sin semester, grejen var att han glömde givet vis mig och körde allt på tipp :(  Fin liten krage iaf :)

187
221
Moova:

Ja verkligen ;/ 

Tråkigt när man väntar på saker och någon annan klantar till det för en :( 

Tyckte också det var lite knepigt att ha dem ihop men jag bokade dem samma dag eller dagen efter att de fick in dem så det var väl säkert därför det känndes onödigt att slänga ihop en ny burk åt kragarna när de bara skulle vara där en knapp vecka. 

Tråkigt iallafall men de skulle iväg och kika på andra djur de skulle ta hem  och samtidigt kolla om det fanns en ny krage att ta med åt mig så får hålla tummarna för det bästa :) 

Terrarierna som jag hade bokat tar med till Norrköping istället så jag får dom tillslut iallafall :) 

 

Nu har jag precis matat den lille, som förövrigt inte är ett dugg rädd för mig utan kom hoppandes rakt på mig när jag visade byttan med dubia. 

Höll på att dö söthetsdöden när den satt där och flapprade mer kragen medans den tuggade, haha.. 

Såhär ser det ut just nu iallafall  utan glasen och utan alla grenar som ska in,  har satt några mindre träklabbar längs med väggarna och de var tydligen uppskattade när det gäller att utforska och klättra så det blir väl att skruva in massa fler  :) 

Ska justera sollampan så den vinklar sig mer på grenen som finns tills det kommer in nya grenar och ett vattenfall i höger hörn så att det alltid finns rinnande vatten även om jag kommer ge den dryckmöjlighet dagligen från mistern på platsen den sitter på. 


239
197
Danpss:
Allting dåligt får ett gott Slut med andra ord :) du verkar ha får fatt i en glad krabat, mina var vuxna när jag fick dem och gillar mest att sitta och glo på den dumme jäkeln som sitter och tittar på dem haha. Men du har rätt! Dem är ur söta när dem är små :)

187
221
Moova:

Ja verkligen :) 

Haha ja men det är ju lite kul det med istället för djur som gömmer sig ;) 

Ska bli roligt att se den här lillskiten växa till sig och förhoppningsvis skrämma lite slag på vår ena katt som är lite för nyfiken ibland och gärna försöker krafsa på terrarier ;) 


187
221
Moova:

Lite update.

Min krage har fått en "vän"/inneboende.  Bott ihop några veckor nu utan problem trots att båda är okönade. 

Blomman jag planterade i botten har växt som ogräs och bladen sträcker sig över j*vla allt så ska nog ansa den lite när tillfälle ges.

Börjat fundera på att köpa en massa stora barkbitar och täcka större delar av bakgrundsväggen med för att öka klättermöjligheterna så vi får väl se vad  man hittar på kristianstad mässan :) 


239
197
Danpss:
Ser bra ut :) på hornbarch har dem pressade korkskivor till bra pris.

187
221
Moova:

Nu är det ju inte riktigt dags att byta UVlampa än men jag funderar lite på, vilken är egentligen bäst? 

Sist beställde jag Solar Raptor HID 50 W  men de hade inte kommit in som planerat så det blev istället en Mega-Ray 50 W från www.skoldpaddsgrejer.se.

 

Så funderingen är alltså: Ska man fortsätta köra på Mega-ray eller är Solar raptor bättre? 

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild