Glasgrodor (Hyalinobatrachium valeroi)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Koffeinjunkie skrev:

Tack så hemskt mycket!

Nej! Jag har lite kontakt med en tysk som föder upp både H. valeroi och H. fleischmanni. 

Sen vet jag att CRARC håller minst en art till som de får yngel på. Samt ett annat center i Atlanta som odlar Cochranella granulosa. Bl.a. Det är ovanligt. Men det finns ett gäng människor som arbetar med dem!

Jag beställde precis en bok om glasgrodor från Costa Rica. Så nu hoppas jag att den dyker upp snart. 



Ok, där ser man, synd att så få publicerar artiklar, eller så har jag bara missat dem, du får se till att skriva en på svenska i alla fall ;) H. fleischmanni tror jag att UE håller också men jag vet inte om de förökat sig, Cochranella euknemos har sålts som yngel nyligen men jag vet inte riktigt ursprunget på dem.

139
363
Dwarfmonitors:

azeam skrev:


Ok, där ser man, synd att så få publicerar artiklar, eller så har jag bara missat dem, du får se till att skriva en på svenska i alla fall ;) H. fleischmanni tror jag att UE håller också men jag vet inte om de förökat sig, Cochranella euknemos har sålts som yngel nyligen men jag vet inte riktigt ursprunget på dem.


Ja, de från UE kommer från CRARC. Brian som startade stället är författaren till boken som jag har beställt. Absolut tänker jag skriva av mig! Ska bara se hur det hela fortlöper. 24 yngel har i alla fall kläckt. Så vi får se. Jasså? Var det på terraristik? Jag har sett glasgrodor några gånger där. Men med tvivelaktig bakgrund. Så har inte riktigt vågat slå till.


Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Koffeinjunkie skrev:


 

Ja, de från UE kommer från CRARC. Brian som startade stället är författaren till boken som jag har beställt. Absolut tänker jag skriva av mig! Ska bara se hur det hela fortlöper. 24 yngel har i alla fall kläckt. Så vi får se. Jasså? Var det på terraristik? Jag har sett glasgrodor några gånger där. Men med tvivelaktig bakgrund. Så har inte riktigt vågat slå till.



Ok. Låter bra med en kommande artikel! :)

Jo det har ju importerats en hel del glasgrodor på sistone känns det som, så extra kul med fler CB-djur. Ynglena var det en dansk som sålde men jag har inte frågat var han fått dem från, kan skicka kontaktuppgifter om du är intresserad.

139
363
Dwarfmonitors:

azeam skrev:


Ok. Låter bra med en kommande artikel! :)

Jo det har ju importerats en hel del glasgrodor på sistone känns det som, så extra kul med fler CB-djur. Ynglena var det en dansk som sålde men jag har inte frågat var han fått dem från, kan skicka kontaktuppgifter om du är intresserad.


Det får du jättegärna göra! :)


139
363
Dwarfmonitors:

1.0 Hyalinobatrachium valeroi ute på nattlig promenad.


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Trevliga bilder. Tack för att du delar med dig. :)

139
363
Dwarfmonitors:

Nu är inte det här glasgrodor i den bemärkelsen. Men de är ganska genomskinliga och tuffa som få. Så delar med mig av lite bilder på mina Sphaenorhynchus lacteus. 


1662
779
fluffis:
De var också jättefina!

139
363
Dwarfmonitors:
Idag hittade jag en klump ägg till hos glasgrodorna. Antagligen lagda natten till idag. 
Ynglen från förra kullen är pigga och aktiva. Gjorde ett vattenbyte och matade idag. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Härligt att det går bra. Hur många yngel är det totalt? Har de flesta/alla överlevt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild