Värme i träterrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

48
41
Nick:
p4s1 skrev:
aa okej tackar 


Om du nu skulle använda dig av min idé, så se till att glasmästaren slipar kanterna noga så att det inte är vasst någonstans. Sen kan man för att vara helt säker, använda mycket silicon runt kanterna så att det blir mjukt mot ormens skinn.

48
41
Nick:
p4s1 skrev:
aa okej tackar
det va ganska billigt materal med kollade bauhaus :)



OSB är billigt, men mycket jobb med att fuktspärra. Dock så kanske det finns både billigare och bättre sätt att göra det på än att använda båtlack. Men jag hade det för att jag ville ha den naturliga "looken" på insidan av trä.

89
57
p4s1:
aa ok aa ska kolla lite på olika lack och sätt o fuktskydda :) 

89
57
p4s1:
nån som vet vart man kan få glasskivor för bästa pris i stockholm och vad för tjocklek borde jag ha på glasskivorna det är en 2,6 meters boa cc som ska bo i terrariet.
Har hänt att han hugger mot glaset tänkte bara så det håller

2966
1645
Hoggaforfan:
Glas är lite isolerande, borde inte plåt vara ett bättre material för den lösningen? Bara en tanke

89
57
p4s1:
glas ska jag bara ha för dörrarna resten av terrariet tänkte jag bygga i trä

2966
1645
Hoggaforfan:
Ah jag tänkte på Nicks lösning :-)

89
57
p4s1:
jaha okej nu hänger jag med igen :P

48
41
Nick:
Hoggaforfan skrev:
Glas är lite isolerande, borde inte plåt vara ett bättre material för den lösningen? Bara en tanke


Visst, fungerar det med plåt också. Men då bör man nog ha plåt som ej rostar eller måla det, för att undvika rost.
Jag har 8st terraium med glas i botten och jag tycker att värmen sprider sig bra i skivan och ut i terrariet. Kan inte vara mycket som glaset i sig isolerar. Men som sagt plåt är ett alternativ, naturligtvis :)

11
3
Seth:
Har alu i botten på ett par terrarium. Det verkar leda värme bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild