Frågor angående kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

66
9
Panosz:
Tjena igen vad använder ni för W på era terrarium när ormen är en juv tror ni att en 8w kan funka ? Eller måste man ha en med mer?

741
681
Binks:
Terrarium med ventilation i taket släpper ut värme och fukt för mycket så de ska man inte ha.
Har skrivit en uträkning flera gånger här på forumet så du får söka lite så hittar du det nog.

Bara hört om en enda gång som ventilation i taket ska vara bra, men de tänker jag inte ta upp här för de kommer bara krångla till de mer, och sen har jag inte provat själv än så kan inte säga så mycket om de.

66
9
Panosz:
Oki jo det vet jag redan min burk som jag har, har vent i framsidan och uppe.

544
424
Gibblo:
När jag hade mina E. cenchria cenchria och hade för mycket vent i taket så tejpade jag igen två tredjedelar av ventilationsnätet.

Ang vilket wattantal du ska köra på beror ju på hur stort terrariet är.

66
9
Panosz:
Gibblo skrev:
När jag hade mina E. cenchria cenchria och hade för mycket vent i taket så tejpade jag igen två tredjedelar av ventilationsnätet.

Ang vilket wattantal du ska köra på beror ju på hur stort terrariet är.


Smart ide:) Terrariumet är 50l 40h 30d så det är ingen stor .. Så klart så kommer man skaffa större när ormen blir större och större 

5
2
Toesabiten:
När jag hade min kp så körde jag värmematta. Hade en frogolitplatta under hela terrariet och gröpte ur för värmemattan. Kan rekommendera att ha dimmer då den lätt blev varm och det blir enkelt att reglera värmen så ormen inte bränner sig. Tänk på att värmemattan inte ska täcka mer än ca 1/3 av terrariet :) 

66
9
Panosz:
Toesabiten skrev:
När jag hade min kp så körde jag värmematta. Hade en frogolitplatta under hela terrariet och gröpte ur för värmemattan. Kan rekommendera att ha dimmer då den lätt blev varm och det blir enkelt att reglera värmen så ormen inte bränner sig. Tänk på att värmemattan inte ska täcka mer än ca 1/3 av terrariet :) 


tack så mycket:) och frigoliten smälte inte? har redan dimmer så det kommer användas 

5
2
Toesabiten:
Panosz skrev:


tack så mycket:) och frigoliten smälte inte? har redan dimmer så det kommer användas 


Nej, hade aldrig några problem :) 
Frigolit är rätt värmetåligt och jag tror det ska mycket till för att det ska smälta. 

66
9
Panosz:
Toesabiten skrev:


Nej, hade aldrig några problem :) 
Frigolit är rätt värmetåligt och jag tror det ska mycket till för att det ska smälta. 

Oki[quote=Toesabiten]

Oki tackar.. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild