Medel att ta bort kalkfläckar på glas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

109
25
Dark_Shadow:
Vad finns det för bra medel som tar bort kalkfläckar från terrarieglas.

544
424
Gibblo:
Jag har provat allt möjligt huskursaktigt man kan prova utan större framgång. Det finns medel man kan köpa som är gjort för detta ändamålet via reptilsidor och dylikt.

Har inte provat det än själv, så jag lever med kalkfläckar för tillfället.

121
95
Kega:

Rakblad! Ta ett rakblad och skrapa det som går sen kör du någon typ av fönsterputs.

Sen köper du ett osmos filter så slipper du kalk ;)


109
25
Dark_Shadow:
Hm.. ska prova rakblad o se nästa gång det blir att byta bottenmaterial. Min mamma har nåt medel för det endamålet men jag vill inte använda det nära djur pga att det är ett starkt rengöringsmedel. Men ska prova rekbland o se hur det går:)
Har aldrig hört om osmos filter. Vad är det förnågot?

544
424
Gibblo:
Dark_Shadow skrev:
Hm.. ska prova rakblad o se nästa gång det blir att byta bottenmaterial. Min mamma har nåt medel för det endamålet men jag vill inte använda det nära djur pga att det är ett starkt rengöringsmedel. Men ska prova rekbland o se hur det går:)
Har aldrig hört om osmos filter. Vad är det förnågot?


Ett filtreringssystem som renar kranvattnet från mineraler.

356
177
krypet:
Citronsyra fungera om du kan tänka dihg kemikalier. Skölj ordentligt med rent vatten.

Annars fungerar det märkvärdigt bra med mikrofibertrasa, batterivatten (avjonat vatten, destillerat vatten...) och lite armstyrka. Det fungerar däremot inte på samma vis med kranvatten.

109
25
Dark_Shadow:
Jaha. det är det osmos gör.

109
25
Dark_Shadow:
Tack för alla tipsen:)

121
95
Kega:
sv.wikipedia.org/wiki/Omv%C3%A4nd_osmos

Finns bra filter att köpa för under 500kr på Ebay. Helt klart att rekommendera om man som jag har 50+ terrarier .

108
19
Lindstrom:
Funkar inte de där Cilic bang anti kalk (stavning) Har för mig folk har skrivit det. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild