Leopard geckos och sand

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

124
17
Vincentc:
Evanjeline skrev:
Varför tar du bort benen? Då får de ju inte jaga dem, de kan ju knappt röra sig. Eftersom vi har dem i små terrarium försöker jag få mina djur att röra sig så mycket så möjligt, och att naturligt jaga hjälper mycket där. Sen tror jag att med mer jaktinstinkt är det mindre chans de matvägrar, och lättare att få dem att äta andra foder, men det är bara något jag tycker är logiskt, det är inte något jag har några bevis på. Det borde stämma tycker jag, för om de bli mer upphetsade och triggade att jaga, borde det vara större chanse de äter.

Jag har precis börjat inreda ett litet ökenterrarium till ödlor jag hoppas få tag på imorgon på expo syd, och vad jag har gjort är att ta stenar från vår uppfart (diskat dem självklart) sen använt silikon och satt ihopa massa olika. Då kan man ta ut dem och städa dem var min tanke + att det ser lite coolt ut. Kan ju tillochmed lägga in en bit plast eller något du sätter fast stenar på så den inte syns, så kan man ta ut hela och spola den.


Den benen är stark och vass kan   gör gecko förlorar sin ögon
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild