Köpa terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

375
251
Doxster:
Hej,

För oss som varken har tid eller lust att bygga egna terrarium, finns det några vettiga kommersiella alternativ? USA har ju massvis av olika tillverkare; Animal Plastics, Boaphile, Sentec m.m m.m.

Har vi något i Sverige eller närliggande länder? Och jag vet om herptek och vision, men tycker dom är rätt så jäkla dyra...

305
147
HenkePetersson:
 Tror inte vi har några direkta terrarie byggare i  Sverige i den bemärkelsen som liknar herptec/ vision och boaphile, finns dom som bygger trä terrarier på beställning och en och annan som bygger i glas på beställning. Finns en i Danmark som heter LP racks, tror dom har burkar dom med, men är i stort sett lika dyra som herptec etc, vill man komma undan billigt finns tyvärr bara bygga själv varianten eller köpa begagnat.

375
251
Doxster:
Finns dom som bygger på beställning representerade här kanske?

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Doxster skrev:

Har vi något i Sverige eller närliggande länder? Och jag vet om herptek och vision, men tycker dom är rätt så jäkla dyra...


En vanlig anledning till att många människor bygger sina egna terrarium är just för att alla färdiga är rätt så jäkla dyra :D 



Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Doxster skrev:
Finns dom som bygger på beställning representerade här kanske?


Fanns några som hette "Terrarie-boden" eller nåt liknande för en kort tid sen, dom byggde & sålde relativt billiga terrarium i många olika storlekar, kanske någon annan som vet hur man kommer i kontakt med dom? Alla annonser var borta när jag tittade...

Annars finns det en väldigt stor begagnadmarknad för terrarium där priserna brukar vara långt ifrån inköpspriset, tror terrarier sjunker lika snabbt i värde som en splitterny bil :)

205
203
Micke_E:
Sök i köp och sälj så dyker de nog upp

375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:


En vanlig anledning till att många människor bygger sina egna terrarium är just för att alla färdiga är rätt så jäkla dyra :D 




Därför jag tyckte att det var märkligt att EU inte har ett budgetalternativ, typ som Animal Plastics/Boaphile :)

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Micke_E skrev:
Sök i köp och sälj så dyker de nog upp


Den som söker han finner :) 
www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=12114



2048
773
psyjoh:
Vilka färger är bäst att måla med om man tex. hade köpt ett osb av dem? Tycker osb är så fruktansvärt fult. Ska själv bygga men får aldrig tummarna ur röven så kanske blir att köpa avdem...

305
147
HenkePetersson:
Jag brukar måla mina i vanlig innomhus vägg färg med ett överdrag av lack, våtrums färg bör man undvika då dessa i de flesta fall innehåller mögelbekämpnings medel, ska du måla den utvändigt kan du använda vilken färg som hellst.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild