Orolig! :((

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

131
8
stumpwen:
är väldigt orolig för vår Kungshona. hon har under ett bra tag haft en svullen bakdel, trodde först det skulle vara övergående, och hon sket ju i ordning, åt som hon skulle och verkade må bra i övrigt så jag (eller vi) ignorerade det liksom. var nog dumt. 

det har för det första inte gått bort. sen så är det lite större än i början.och jag vet inte hur hon har skitigt, då vi har två boor i samma terrarie. men jag har inte sett två bajshögar så att säga, på ett tag. och nu när jag kollade idag var det som en utbuktning på svullnaden, som en knöl. vet inte om det kan bero på hur hon ligger.. 

men man blir ju orolig - är hon sjuk? cancer? och då börjar man ju tänka - om hon nu är sjuk, inti tusan har vi ju råd att fixa henne till en veterinär! och då börjar man ju kanske tänka på att man måste ta bort henne, liksom på egen hand.. och det känns ju skitjobbigt! om inte nu någon vill ta sig an henne och stå för kostnaden att kolla upp na. hon äter då i alla fall med stor aptit. 

råd? stöd? känner mig väldigt värdelös just nu.. 

305
147
HenkePetersson:
Kan vara förstoppning, men svårt att ställa diagnos när man inte har varken bild eller sett djuret IRL, så mitt tips ta den till veterinären asap, i stället för att slösa tid på att skriva på forumet och ta råd från självutnämda hobby veterinärer utan utbildning.

Har du inte råd att ta ditt djur till en veterinär och betala det som kostar tycker jag du ska sluta ha djur helt, det är en kostnad man får räkna med om man ska ha djur punkt.....

131
8
stumpwen:
men om man inte har RÅD med veterinär då? kan ju kosta skjortan... 

305
147
HenkePetersson:
En undersökning hos veterinären kostar runt 350:- i alla fall där jag går, min ena boa hona fick en förträngning i tarmen och behövde en operation, den kostade mig 2200:- värt var enda spänn då hon i dag mår bra. som sagt har man inte råd med veterinärs kostnader så ska man nog överväga om det är så smart att ha djur.


2966
1645
Hoggaforfan:
De flesta veterinärer erbjuder avbetalning via Klarna.

131
8
stumpwen:
det skulle underlätta faktiskt. någon som kan tipsa om reptilkunnig veterinär typ i umeå? 

903
509
Evanjeline:

Jag håller med Henke om att det kan vara dumt med folk på forum som kommer med diagnoser istället för vet, och jag tänker inte gå in i diskussionen om hurvida man borde ha djur eller inte om man inte har råd. MEN djuret behöver hjälp. Om vi fokuserar på det istället, kan du lägga upp en bild på ormen? Hur länge har det pågått?

Om du kan få räkning med klarna och kan gå till vetrinären så fort så möjligt är det självklart det bästa, men jag tycker inte det skadar i nuläget att folk på forumet får se hur det ser ut, och kanske kan komma med tips på vad som kan vara fel. Även om det är på internet och inte en ordentlig undersökning är det bättre än ingen undersökning alls.


131
8
stumpwen:
ursäkta suddigheten, men denna bild visade bäst på "bulkigheten". 

för övrigt är hon pigg, hon är nyfiken och spelar med tungan. fick tyvärr ingen bra bild från sidan... 

131
8
stumpwen:
kom på att jag har två bilder, en från sidan och en uppifrån, på svansen när det började, finns i min mapp här på sidan. det är väl så mer eller mindre fortfarande. 

1159
625
Temla:
"De flesta veterinärer erbjuder avbetalning via Klarna."

Det var intressant. Roslagstulls accepterar inte avbetalning och bara besöket kostar 700:- 

Är mycket intresserad av tips om andra reptilveterinärer i Stockholm där man kan få avbetalning! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild