Bygga terrarium av kylskåp?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

903
509
Evanjeline:
Jag skulle nog inte ha några djur som behöver hög värme (skäggagam, varan) Tror det kan bli väldigt varmt med en stark sollampa, men om du sätter mycket ventilation kanske det inte är ett problem.

33
6
NovaTerra:
Jag har inte hittat någon sida som visar ett terrarium byggt av en kyl men det finns som sagt de som gjort en inkubator med en kyl, här är en bra video för de som är intresserade:

 

305
147
HenkePetersson:
att bygga ett terrarium av en gammla kyl eller frys är ju inte helt omöjligt, kan bli ganska dyrt att göra dock, tror du bygger ett i trä från grunden billigare som någon nämde i ett tidigare inlägg, något jag oroar mig för när det gäller just byggandet av terrarium i en frys/kyl är ventilationen samt cirkulationen, en frys är byggd för att hålla värme ute lika så en kyl, då lär dom även hålla värmen inne om man inte får ordentlig cirkulation, kan kylen lätt bli en death trap. bra cirkulation får man med fläktar som i en inkuberings kyl, det tror jag inte funkar riktigt om du har det som terrarium, Att lägga en massa pengar på att bygga om en kyl etc och det senare visar sig att det blev skit av det är nog inget jag skulle göra utan kört på en säker väg och byggt ett helt nytt i trä, eller köpt ett begangnat på blocket för ett par hundra.

Men vill du ändå testa så gör det, ska bli intressant att se om det funkar:D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild