Frigolitskärare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Men bör inte andra saker, indirekt kopplade, också vara farliga då? Till exempel elvisp eller flugfångare/brännare?

har byggt lite i frigolit innan på liye olika sätt och tänkte att detta kanske var något värt att pröva. Tanken med att ha rn formbar tråd var lite att kunna göra vilken gorm man hälst vill. Sedan går det ju att finjustera med rakblad, linjal, gaffel eller annat simplet verktyg. Kan inte det vara en bra ide?

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Leolina, har tittar på några sådana... Fadt de är ju inte formbara tyvärr :/

345
310
panterophis:

köksmaskiner och sånt som du pratar om nu är välisolerade och jordade så att strömmen ska brytas om något går fel

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Det är lödkolven med! Använder inte icke-jordade verktyg :)

345
310
panterophis:

jo men om du ändrar något på den så kanske det inte fungerar som det är tänkt och det har det ju inte gjort eftersom proppen gick

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

Smilla: Prova att slå sönder plasten på en elvisp och stoppa en tråd från strömförsörjningen i vardera hand, det är bara isolering som skiljer som sagt. Jag förstår inte riktigt var du vill komma.

Titta på stenar i naturen (om det nu är stenar du vill efterlikna), det är väldigt sällan de är helt släta, om än det blir betydligt mer småbitar att dammsuga upp tror jag resultatet blir bättre om du använder händerna.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

I och för sig... Funkade inte vidare bra i vilket fall. Har gått över till plan B, beställa färdiga verktyg.

Är mer ute efter en slipad klipphäll... Vet inte vad det heteren jag har en viss bild om hur jag vill ha det. Har som sagt redan gjort det andra tidigare och vill pröva något nytt. blir det inte bra är det bara att börja om med den gammla metoden.

333
97
leolina:

Har du beställt foam cuttern från ditt inlägg från början av tråden tror jag du kommer bli nöjd med ditt köp, det är inte många kronor det handlar om och den verkar kanon :) En rapport efter test vore trevligt :)

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Har du använt den? Verkat som en utmärkt grej! :)

424
33
samthe0ne:

Smilla, jag tror att det är ett sånt verktyg som den här killen använder: , ge gärna rapport om hur det fungerar!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild