Sjuk skäggagam?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Grinch:
Hej, jag har för bara några månader sedan jag skaffade två skäggagamer.
De har ett väldigt stort terrarium med alla innehåll som behövs.
Har observerat och märkt av en del förändringar på en av dem, honan.
Hennes "skägg" är helt uppsvält och hon har en "buckla" på ryggen, hennes förra ägare sa att bucklan var där innan dem fick henne. 
Annars är hon väldigt aktiv, ute och utforskar dagligen, äter betydligt mycket och skiter som hon ska. 
Någon som vet var det kan vara? Så länge hon äter och fungerar som hon ska kommer det inte bli något veterinärbesök. Väldigt orolig dock.
Tack

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Grinch skrev:
Hej, jag har för bara några månader sedan jag skaffade två skäggagamer.
De har ett väldigt stort terrarium med alla innehåll som behövs.
Har observerat och märkt av en del förändringar på en av dem, honan.
Hennes "skägg" är helt uppsvält och hon har en "buckla" på ryggen, hennes förra ägare sa att bucklan var där innan dem fick henne. 
Annars är hon väldigt aktiv, ute och utforskar dagligen, äter betydligt mycket och skiter som hon ska. 
Någon som vet var det kan vara? Så länge hon äter och fungerar som hon ska kommer det inte bli något veterinärbesök. Väldigt orolig dock.
Tack

En bild säger mer är 1000 ord, både bild på honan och terrariet osv.

Mer detaljerat än "väldigt stort terrarium med alla innehåll som behövs".
Hur stort är "jättestort"?
Går dom tillsammans och i så fall hur mycket, om något, skiljer det i storlek mellan dom två?
Hur gamla är dom/den?
Vad har du för lampor (märken och vilken lampa alltså inte "en UVB och en värme") och hur ofta byter du dom?
Vad ligger temperaturen och luftfuktigheten på i de olika delarna av terrariet (varm och kall sida)?
Vad ger du dom för mat och vad för pulver har du på maten (alltså typ kalk och vitaminer)?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild