Sökes afrikansk hussnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
TheaC:

Ska äntligen skaffa mig en orm hade jag tänk. Jag vill gärna ha en Afrikansk hussnok. Detta kommer vara min första orm så alla tips och sådant uppskattas om var jag kan hitta en och m.m. 


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

TheaC skrev:
Ska äntligen skaffa mig en orm hade jag tänk. Jag vill gärna ha en Afrikansk hussnok. Detta kommer vara min första orm så alla tips och sådant uppskattas om var jag kan hitta en och m.m. 



Har du läst skötselrådet som finns redan?
www.terrariedjur.se/caresheet/snakes/b_capensis

Lättare att hjälpa om du kommer med mer specifika frågor sen om vad du undra över. =)

Testa att lägga ut en annons här sen:
www.terrariedjur.se/market


2
0
TheaC:
Japp, har läst allt och lagt ut en annons

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

TheaC skrev:
Japp, har läst allt och lagt ut en annons



Tips är att använda vetenskapliga namnen sen. Speciellt om man gör annonser.
Boaedon capensis


74
57
Mellowman:
Du kan nog höra av dig till Herpers choice.

www.herperschoise.se/category.html/ormar-2

8
7
Hemulen:
TheaC skrev:
Ska äntligen skaffa mig en orm hade jag tänk. Jag vill gärna ha en Afrikansk hussnok. Detta kommer vara min första orm så alla tips och sådant uppskattas om var jag kan hitta en och m.m. 



Hej!

Afrikanska hussnokar är roliga små ormar, kul att du fastnat för dem :) Fråga på om det är något du undrar över!

Ett tips är att titta på reptilmässor. Just B. Capensis är, enligt min erfarenhet, något svårare att hitta i Sverige än dess kusin B. Fuliginosus. Den senare sorten har jag sett till och från på säljessidorna här, och även bland svenska uppfödare/återförsäljare som haft bord på mässorna.

När det kommer till B. Capensis dock, verkar den vara desto vanligare i t.ex. Tyskland och Storbritannien. Så titta efter utländska uppfödare! Jag kan varmt rekommendera Snail Express - det händer att de har med sig B. Capensis upp hit då och då.

Allt gott
Madeleine
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild