Alternativa foderdjur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

488
202
David:
Har haft ganska mycket möss och råttor tidigare men efter att jag minskat på ormarna lade jag ner foderodlingen.
Nu har ormbeståndet ökat igen:) så funderar på att börja föda upp foder igen.
Jag är dock trött på lukten på möss och råttor. 
Jag behöver mest foder i vuxen mus storlek men även djur i råttstorlek.
Har möjlighet att kläcka fram kyckling själv så det tänkte jag göra. Men vad mer kan man köra på?
Är natalmöss och gerbiler känsliga för kyla? Jag kommer ha foderdjuren i uthus/stall.
Nån liten kaninras kanske?
Kom med tips.

388
460
australis66:
David skrev:
Har haft ganska mycket möss och råttor tidigare men efter att jag minskat på ormarna lade jag ner foderodlingen.
Nu har ormbeståndet ökat igen:) så funderar på att börja föda upp foder igen.
Jag är dock trött på lukten på möss och råttor. 
Jag behöver mest foder i vuxen mus storlek men även djur i råttstorlek.
Har möjlighet att kläcka fram kyckling själv så det tänkte jag göra. Men vad mer kan man köra på?
Är natalmöss och gerbiler känsliga för kyla? Jag kommer ha foderdjuren i uthus/stall.
Nån liten kaninras kanske?
Kom med tips.


Kycklingarna är riktigt känsliga mot kyla. Tänker om du inte ska nacka dom direkt när dom kläckts. 

488
202
David:
australis66 skrev:


Kycklingarna är riktigt känsliga mot kyla. Tänker om du inte ska nacka dom direkt när dom kläckts. 


Jo jag får ju ha värmetak/lampa tills de växt till sig om jag vill att de ska bli större.
(jag har höns så jag är van vid kycklingar) 

488
202
David:
Ingen som har koll på nataler och köldtålighet? Är de som vanliga möss och råttor eller behöver de ha det lite varmare? 

5089
3861
Tropfrog:
David skrev:


Jo jag får ju ha värmetak/lampa tills de växt till sig om jag vill att de ska bli större.
(jag har höns så jag är van vid kycklingar) 


Om du inte har tupp själv så kan jag tipsa om ekologiska ägg från butik. Det är krav att det skall finnas tuppar i ekologisk produktion. Jag har sett en hel del framgångsrika försök att kläcka fram kyckling ur köpeägg. Välj bara de som står varmast och är färskast. 

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
292
659
viper66:
Nataler är lite känsligare, jag har mina i ett källarutrymme utan värme. 

Dom har alltid hö men på vintern tillsätter jag halm i burarna som dom boar med. Dom gör hus av det och ligger där inne och värmer varandra då märks ingen skillnad i pinkis produktionen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild