Hur få bebis leopardsköldpadda att äta pellets?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
31
Mugs1911:
Några tips?
Han väljer aktivt ut dem bitar han vill ha och ratar pelletsarna utan att smaka.
Jag har provat blanda med gurka, han väljer ut och äter bara gurkbitarna.
Jag har provat låtit dom dra i fruktjuice, han totalt sket i dom..
Blandat med aloe vera samma resulatat som med gurkan.
Några tips?
Funderar typ på att rulla in en smet av pellets i ett salladsblad som en kebabrulle och lura i han dom, bara han smakar på dom kanske han blir mer mottaglig, dom smakar faktiskt helt ok så tror han skulle gilla dom om han bara började.

Det är väl inte dödsviktigt att han äter pellets men det hade varit smidigt under vintern och om man måst låta någon vakta honom en längre tid så kan man inte kräva 3 olika sorters gräsväxter och en väl balancerad, hade varit smidigt tt ha han van att äta pellets.
Tack, M

111
116
aldabrachelys:
Vad är det för pellets du ger?

46
31
Mugs1911:
Fick dessa rekomenderade av flera, oberoende av varandra...
Inget protein eller animaliska fillers. 

Medlem i SHF
537
749
Patch:

Du bör inte mata med det där alls :/ 
Så kanske är bra att de inte äter helt enkelt?

här har du ett mycket bättre alternativ :)
www.skoldpaddsgrejer.se/foder-landskoldpaddor/agrobs-testudo/agrobs-pre-alpin-testudo-baby.html

Och ja.. tålamod är sättet att få dem att äta.. inte erbjuda dem nå annat eller ev blanda in det i nån färskföda och minska med det färska successivt 


1275
1724
Falk:
Inget som det står exo terra på ska man köpa

46
31
Mugs1911:
ok, då skippar jag det! kör deras lampor så tänkte why not lixom

78
78
testudo_H:

Tyvärr innehåller maten på bilden både vetemjöl, lakrits, jäst, fiskmjöl, havremjöl, vitlökspulver och andra konstiga saker och tillsatser så det var ju bra de inte gillade maten.

Håller med att Agrobs är det som rek att ge och till en leopard skulle jag använda Agrobs orginal som har mestadels gräs. ( Herbs innehåller förutom gräs även olika örter) Sen Agrobs fiber kan man strö på färsk mat eller ha på ett fat i deras låda. Mina greker och egyptiska har alltid tillgång till Fiber. 

Agrobs fiber baby är anpassad till ungar som väger upp mot 200 gram så den innehåller mindre partiklar. Funkar också till vuxna genom att strös på färsk kost för att öka fiberinnehållet i maten.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild