Kameleonter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
10
Volou:
Förutom panther och Jemen kamelonter vilka andra arter är vanligt förekommande i Sverige?? 

187
33
AntonMurseli:
Volou skrev:
Förutom panther och Jemen kamelonter vilka andra arter är vanligt förekommande i Sverige?? 

För bara en dag sen så såg jag en art av jacksonii ! De säljer den arten på tropikhuset, men jag vet inte om den är så vanlig men man ser den lite då och då på mässor

/Anton

40
10
Volou:
MmBruh skrev:

För bara en dag sen så såg jag en art av jacksonii ! De säljer den arten på tropikhuset, men jag vet inte om den är så vanlig men man ser den lite då och då på mässor

/Anton

 Oj tack för tipset

1
0
dalibor_simic:
Hej. Har problem med att min panterkameleont vägrar äta insekter som jag har dammat med vitaminer. Han äter annars insekterna men bara om de inte är dammade med vitaminer. Har tänkt kanske köpa flytande vitaminer och hälla det i hans dricksvatten men hittar inget sådant. Kan man kanske hälla vitaminpreparat i pulverform i hans dricksvatten? Har någon några tips? Han är pigg och alert. Men är rädd att han i längden kommer få hälsoproblem.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:

dalibor_simic skrev:
Hej. Har problem med att min panterkameleont vägrar äta insekter som jag har dammat med vitaminer. Han äter annars insekterna men bara om de inte är dammade med vitaminer. Har tänkt kanske köpa flytande vitaminer och hälla det i hans dricksvatten men hittar inget sådant. Kan man kanske hälla vitaminpreparat i pulverform i hans dricksvatten? Har någon några tips? Han är pigg och alert. Men är rädd att han i längden kommer få hälsoproblem.

Sluta erbjuda okalkade några dagar så han blir hungrig. Kameleonter dricker inte/sällan från vattenskål så det är inget alternativ.

Tänk på att du ska mata insekterna 24h innan du ger dom till den, annars äter kaneleonten bara ett tomt skal.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild