Leopardgecko nybörjare ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
2
aaron10:
1. är Leopardgecko en nybörjar ödla 2. terrarium storlek 3. mat och när ska den matas 



om ni har andra tips kan ni skriv det

16
7
reptil13:
leopardgecko är en nybörjar ödla. terrarium storlek 60x45x45 kanse lite större.  jag brukar mata min leopardgecko med syrsor och mjölmask är godis till leopardgecko det ger jag mina en gong pär väcka du ska inte ha sand jag har papp i mit terrarium dom ska ha fukt låda anas blir det svårt att ömsa

187
33
AntonMurseli:
Det finns ett skrivet skötselråd här på terrariedjur, där står det mest du behöver att veta

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
reptil13 skrev:
leopardgecko är en nybörjar ödla. terrarium storlek 60x45x45 kanse lite större.  jag brukar mata min leopardgecko med syrsor och mjölmask är godis till leopardgecko det ger jag mina en gong pär väcka du ska inte ha sand jag har papp i mit terrarium dom ska ha fukt låda anas blir det svårt att ömsa

60*45*45 är bara lagligt om ödlan är under 20 cm, vilket händer med leopardgeckos men inte så ofta. För att vara inom lagliga ramar (om man inte har "tur" och får en liten) behövs 75*50 (har jag för mig) eller annat mått som ger samma area. Ett 90*45*45 hade jag tagit.

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

60*45*45 är bara lagligt om ödlan är under 20 cm, vilket händer med leopardgeckos men inte så ofta. För att vara inom lagliga ramar (om man inte har "tur" och får en liten) behövs 75*50 (har jag för mig) eller annat mått som ger samma area. Ett 90*45*45 hade jag tagit.

Jag tror det är minst 75x50 för ett vuxet par, men jag skulle också satsa på ett 90x45x45

Mvh Anton

16
7
reptil13:
[quote=reptil13]leopardgecko är en nybörjar ödla. jag brukar mata min leopardgecko med syrsor och mjölmask är godis till leopardgecko, det ger jag mina en gång per vecka du ska inte ha sand jag har papp i mit terrarium dem ska ha fukt låda annars blir det svårt att ömsa[

4
0
Juliaols:
Är leopardgeckos (14 år) rädda när de kommer till ett nytt hem och vill inte bajsa? Min gecko har ett litet hus som hon kommer in i och som har papper under så hon kan göra sitt. Det har gått 4 dagar och hon har fått mat.
Borde jag skaffa en ny toalett till henne?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Juliaols skrev:
Är leopardgeckos (14 år) rädda när de kommer till ett nytt hem och vill inte bajsa? Min gecko har ett litet hus som hon kommer in i och som har papper under så hon kan göra sitt. Det har gått 4 dagar och hon har fått mat.
Borde jag skaffa en ny toalett till henne?

Sålänge den inte är underviktig eller något sånt hade jag bara väntat. De brukar bestämma ett hörn och alltid bajsa där, men jag tror inte nödvändigtvis den väljer just ditt hörn du fixat åt den.

4
0
Juliaols:

EmanuelKarl skrev:

Sålänge den inte är underviktig eller något sånt hade jag bara väntat. De brukar bestämma ett hörn och alltid bajsa där, men jag tror inte nödvändigtvis den väljer just ditt hörn du fixat åt den.


Hon är väldigt liten och har en liten kropp (bilder finns på min profil)
Ingången till grottan som jag har satt papper under är väldigt liten så hon vill helst inte gå in dit. Hon sitter i sitt hus hela dagarna, såvidare jag inte tar ut henne.


4
0
Juliaols:

EmanuelKarl skrev:

Sålänge den inte är underviktig eller något sånt hade jag bara väntat. De brukar bestämma ett hörn och alltid bajsa där, men jag tror inte nödvändigtvis den väljer just ditt hörn du fixat åt den.

 

Men ja hon är ju ny så det ksk tar lite tid
Tack för svaret

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild