HJÄLP!! Vad har hänt med min spindel?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
2
Daffe:
Vad är det som kan ha hänt med min spindel? Tänker nu främst på ena bakbenet, kan det vara brutet, skadat eller något annat? Hur hjälper jag den? 
Har panik!!

1275
1724
Falk:
Ser inte vad som har hänt på bilden men brutna ben är inget att oroa sej över på leddjur.

8
2
Daffe:
Falk skrev:
Ser inte vad som har hänt på bilden men brutna ben är inget att oroa sej över på leddjur.


Är kanske knepigt att eftersom det är ett annat ben som flyter ihop med det brutna på bilden. Men om du tittar noga så ser du att det bakbenet som har skugga på glaset är böjt uppåt som ett u eller v. Det ser ut att vara knäckt på undersidan och därav böjt uppåt som ett v i leden. 
Har även fått hjälp av en annan som menar på att sålänge det inte vätskar (blöder) så ska det inte vara någon fara. Den går runt som om inget hänt så jag hoppas innerligt att det ska gå bra 

1275
1724
Falk:
Dom har klaffar som stänger så det brukar aldrig "blöda" ur lederna förutom den vätskan som finns kvar i själva leden.
Det är ganska vanligt att ben skadas på leddjur.

47
9
Avicularia:
Daffe skrev:
Vad är det som kan ha hänt med min spindel? Tänker nu främst på ena bakbenet, kan det vara brutet, skadat eller något annat? Hur hjälper jag den? 
Har panik!!


Du kan lugna ner dig. Kan garantera dig att det är lugnt :)

8
2
Daffe:
Nu har den tappat hela det skadade benet!! Det bara ligger där i terrariet och spindeln lunkar på som om inget hänt?! Hur och varför? Den här spindeln ger mig hjärtattack snart. Finns det något jag kan göra för att hjälpa den? 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Daffe skrev:
Nu har den tappat hela det skadade benet!! Det bara ligger där i terrariet och spindeln lunkar på som om inget hänt?! Hur och varför? Den här spindeln ger mig hjärtattack snart. Finns det något jag kan göra för att hjälpa den? 

Det kommer tillbaka sakta men säkert och blir tjockare och "normalare" för varje öms.

8
2
Daffe:
EmanuelKarl skrev:

Det kommer tillbaka sakta men säkert och blir tjockare och "normalare" för varje öms.


Tack, då är det bara att vänta ut benet. Är det normalt att den tappade hela benet trots att skadan var längst ner?

1275
1724
Falk:
Som jag skrev så är det ganska vanligt att leddjur skadar sina ben, så ja.

77
29
Insecta:
EmanuelKarl skrev:

Det kommer tillbaka sakta men säkert och blir tjockare och "normalare" för varje öms.

Va växer det ut ett nytt fan va coolt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild