Spindel till mitt terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Felzz:
Hej jag har ett plastterrarium som är ganska litet. Jag har funderat på att skaffa en spindel. (Jag är ganska ny på spindlar men har läst på. Har dock inte hittat något vettigt om terrarium). Skulle man kunna ha en en spindel (typ Gramostola Rosea eller liknande) i en sådan när den är liten? :) 


Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Felzz skrev:
Hej jag har ett plastterrarium som är ganska litet. Jag har funderat på att skaffa en spindel. (Jag är ganska ny på spindlar men har läst på. Har dock inte hittat något vettigt om terrarium). Skulle man kunna ha en en spindel (typ Gramostola Rosea eller liknande) i en sådan när den är liten? :) 


Vilken storlek? Deras större petboxar (tror de är runt 30*20*21) har jag till en del spindlar (håll dig bara borta från jättarna typ parahybana och geniculata etc. även vissa Brachypelma och Tliltocatl är stora) och det fungerar bra men denna burken på bilden ser liten ut. Man kan ju alltid ha någon dvärgart, en av mina favoriter är Hapalopus sp Colombia large.

Jag tycker rosea är en väldigt tråkig att. Sitter helt stilla hela tiden, ingen aptit alls typ och gör inget typ. Jag gillar de större (Lasiodora, Acanthoscurria etc.) men de är ju lite stora.

5
0
Felzz:
Tack, jag ska kolla upp lite olika storlekar på lådor och spindlar. Har dock fastnat ganska mycket för brachypelmor och gramostolor speciellt rosea, även fast den kan kännas som lite tråkig och kan matvägra.

17
20
MackZ:

Dvärgspindlar tror jag kan passa bra i denna även en längre tid.

Alla spindlar startar små och passar säkert nåt år eller 2 innan det är dags att skaffa större (och samtidigt skaffa en ny till det numera tomma terrariet :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild