Vita fläckar dabbagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
46
P3113:
Hej,

Dabbagamen Max, 20 år (!), har följande vita fläckar. Min vän har haft Max sedan han var juvenil och sista åren har dessa fläckar visat sig. Han är inte påverkad i övrigt. Max har besökt veterinär i Malmö för några år sedan som inte kunde förklara fläckarna.

Vad säger ni erfarna medlemmar, vad kan det vara? 

94
66
Emeraldswift:
P3113 skrev:
Hej,

Dabbagamen Max, 20 år (!), har följande vita fläckar. Min vän har haft Max sedan han var juvenil och sista åren har dessa fläckar visat sig. Han är inte påverkad i övrigt. Max har besökt veterinär i Malmö för några år sedan som inte kunde förklara fläckarna.

Vad säger ni erfarna medlemmar, vad kan det vara? 

Jag skulle vara orolig för munnen med . Djuret ser inte friskt ut . Mitt råd är att ta ödlan till en vetrinär som är reptilkunnig mvh

44
46
P3113:
Emeraldswift skrev:

Jag skulle vara orolig för munnen med . Djuret ser inte friskt ut . Mitt råd är att ta ödlan till en vetrinär som är reptilkunnig mvh


Tack för ditt svar. Precis vad jag sa till min vän. 

44
46
P3113:
Lite återkoppling för den som är intresserad. Max togs till veterinär där man fann en (för en dabbagam) större böld i hans mun. Ingen vidare utredning gjordes och Max fick somna in. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild