Vilken orm kan man ha.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Nemesis666:
Har ett terrarium med måtten 45×45×90 med fogger, värmelampa, dripper och allt annat som hör till och skulle gärna vilja ha en orm däri. Självklart kommer jag läsa på och skaffa all nödvändig information innan jag skaffar ormen. Men skulle vilja ha tips på ormar som kan leva ett bra liv i detta hem och på så sätt se om det finns någon art som passar mig. 
Tack.
ddr:
Vill inte vara en partypooper, men försök läs på och hitta en orm som intresserar dig istället för att jaga en som passar i terrariet. 
Det blir sällan en långvarig relation om du saknar intresset för arten utan bara vill ha en orm. 

5
0
Nemesis666:
ddr skrev:
Vill inte vara en partypooper, men försök läs på och hitta en orm som intresserar dig istället för att jaga en som passar i terrariet. 
Det blir sällan en långvarig relation om du saknar intresset för arten utan bara vill ha en orm. 

5
0
Nemesis666:
Har hittat massor med ormar som intresserar mig men ingen som riktigt passar i det terrariet, därför jag frågade här om hjälp. Har inte plats för fler terrarium och tänkte utnyttja allt det som jag redan har. 
Tycker att det står olika saker om hur vissa arter ska leva och hur stort de ska ha så jag tänkte att någon här kanske kunde bidra med information om vilka arter som kan tänkas passa och så kollar jag upp dem och ser om de intressera mig eller inte. Tänker inte köpa en orm bara för att ha en orm. Är vettigare än så, för det är faktiskt ett liv man tar hand om.

157
375
curtus:
Om man gå enligt L80 så kan du ha en trädlevande att upp till 75cm i det terrariet. Så allt som blir större än 75cm går bort. 
Det borde göra det lättare för dig att välja :) 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
curtus skrev:
Om man gå enligt L80 så kan du ha en trädlevande att upp till 75cm i det terrariet. Så allt som blir större än 75cm går bort. 
Det borde göra det lättare för dig att välja :) 

Upp till 100cm går bra på trädlevande. "För trädlevande ormar gäller att andra mått än ovanstående kan godkännas om de ger samma volym som måtten enligt tabellen, förutsatt att inredningen ger ormen möjlighet att utnyttja hela volymen". Dock känns det lite litet enligt mig likt många ormar på l80

5061
3826
Tropfrog:
Hmm. De flesta så små trädlevande Ormar är väl giftiga? Vilket torde innebära att de går bort. Strumpebandessnokar klättrar ju en del ibland, men räknas de som trädlevande för det?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Grön grässnok? Har ingen koll.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild