HJÄLP! Min gecko har rymt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
Ovizawr:
Hej! 

Min Pteodactylus Hasselquistii (fan-footed gecko) har rymt på något mystiskt sätt. Problemet är bara att det är helt omöjligt att få tag på henne, då hon är så otroligt skygg och snabb. Dessutom kan hon klättra på väggar. 
Finns det någon form av "fälla" man kan lura in henne i? Alla hjälp uppskattas!

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:

www.terrariedjur.se/forum/thread/9292

kanske för litet hål med petflaskor men liknande kan du kanske ha.


9
8
Mariana4:
Ovizawr skrev:
Hej! 

Min Pteodactylus Hasselquistii (fan-footed gecko) har rymt på något mystiskt sätt. Problemet är bara att det är helt omöjligt att få tag på henne, då hon är så otroligt skygg och snabb. Dessutom kan hon klättra på väggar. 
Finns det någon form av "fälla" man kan lura in henne i? Alla hjälp uppskattas!



Kan du fixa en stor bred fiskhåv, en sån med ram runt som går att läggas platt mot en platt yta (vägg, golv)???
Om du ser den på väggen eller på golvet så kan du lägga nätet över den, ju större yta med nät desto bättre.
Tvivlar att en fälla fungerar utan mer sitta och lurpassa och lägga något stort runt den, ungefär som när man lägger ett glas över en spindel för att släppa ut den (principen).

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
EmanuelKarl skrev:
www.terrariedjur.se/forum/thread/9292

kanske för litet hål med petflaskor men liknande kan du kanske ha.


Man kanske bör lägga mat i den. Fungerade till att fånga husgeckos i en stor lokal
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild