Mat till ung blåtungad skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
7
Malcolm:

Hej. Har nyligen köpt en ung blåtunga skink ( tiliqua gigas evanecens ). Har svårt att hitta hur mycket o ofta jag ska mata den, informationen jag hittar e mest för äldre skinkar. 


så till er med erfarenhet av arten. Hur ofta och vad matar ni era unga skinkar med? Vissa skötselråd jag hittat säger att ungar som en under 1 år ska ha en väldigt mer proteinrik diet jämfört med vad vuxna ska ha. Så hjälp mig gärna lite här

ödlan i fråga e född 2019 men exakt datum har jag inte. 


mvh Malcolm 


52
7
Malcolm:

Kan tillägga att hittills har han hos mig ätit följande högprotein kattmat, kycklingfärs, hallon, olika salladssorter, banan o päron. morot Syrsor o zophobas ( var inte intresserad av dubias) 

Nån annan som har erfarenhet av skinkar? Mer specifikt unga under 1 år


40
10
Volou:
Jag kör en blandning mellan kattmat (kommer inte ihåg märket just nu) och ekologisk vegan barnmat. Ger mellan 2-3 gånger i veckan och ger en portion som är lika stor som ödlans huvud. Jag ger pure eller mouse kattmat så slipper man på bitarna storlek (annars så ska bitarna va lika stora som avståndet mellan ödlans ögon) 

52
7
Malcolm:

Tack för svar. Kan du kolla up vilket märke du använder senare när du har tid e du snäll. 


det skulle vara till stor hjälp 


40
10
Volou:
De kan jag göra, vill också påpeka att jag valde dessa efter % protein och andel calsium i kattmat en. De är dom kriterierna jag gått på.

52
7
Malcolm:
Exakt det e vad jag letar efter. Vill kunna variera mellan några olika. Skulle va skit sjysst
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild